دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
سلامت نیوز: مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تولید هروئین در مرزهای افغانستان و پاکستان به صورت متحرک انجام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمود بیات ظهر دوشنبه در نهمین اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به تحولات کشت، تولید و روند نقل و انتقال مواد مخدر، تغییر مسیرها و رشد شتابان مصرف مواد مخدر و محرک و روان‌گردان ها، این اجلاس برگزار شد.

وی تهران را در شرایط فعلی، مناسب‌ترین موقعیت برای بحث و تبادل در این زمینه دانست و افزود: به دلیل اینکه کشور ما در مسیر مبدا و مقصد ترانزیت مواد مخدر است و همچون سدی در مقابل قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است، تهران منطقه مناسبی برای برگزاری اینگونه اجلاس‌ها است.

مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدراظهار داشت: متاسفانه تنوع و مصرف مواد مخدر در کشورهای مسیر به ویژه کشورهای مقصد در حال افزایش است و تولید هروئین در مرز افغانستان و پاکستان به‌ صورت آزمایشگاه متحرک درآمده است.

بیات ادامه داد: مداخلات چند ساله نیروهای خارجی در افغانستان چه در بعد انتظامی و چه در بعد توسعه‌ای تاکنون نتیجه نداشته است و در حال حاضر با تشدید ناامنی‌ها در آن کشور، علاقه‌مندی به کشت‌های غیر خشخاش کمتر شده و این به معنای افزایش کشت و تولید است.

وی افزود: ایران با اعتقاد به نقش تعیین‌کننده و موثر افسران رابط در شناسایی مسئله و کنترل این جریان مخرب با اشتیاق میزبانی این جلسه را پذیرفته و تردیدی ندارد که این نشست تاثیر قابل توجهی در مبارزه با مواد مخدر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha