سلامت نیوز: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در یک همایش علمی، چالش های تغذیه قرن اخیر و مسایل پیش روی جهان را در شیراز بررسی می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا رییس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه در این زمینه به خبرنگاران گفت: در این همایش سعی شده است بابهره گیری ازنظر متخصصان، الگوی مناسبی برای رسیدن به سلامت تغذیه ارائه شود.

کامران باقری لنکرانی گفت:با جامعه علمی آمریکا مشکلی نداریم و شاهد افزایش تقاضا از طرف متخصصان این کشور برای حضور در مجامع علمی کشورمان هستیم.

وی ادامه داد: باب همکاری بین ما ودانشگاه های آمریکا در این زمینه باز است و نتایج خوبی هم در پیشرفت های علمی در این زمینه حاصل شده است.

لنکرانی افرود:در این همایش یک روزه که متخصصان و کارشناسانی از سراسر کشور حضور دارند استادان علوم پزشکی دانشگاه هاپکینز امریکا آخرین یافته های علمی در باره اصول تغذیه سالم را ارائه خواهند داد.

وی اظهار داشت: متاسفانه روند فعلی تامین و تولید و توزیع غذا در جهان روند مطلوبی نیست و روزانه یک میلیارد نفر در سراسر جهان گرسنه می مانند.

رییس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از سوی دیگر طیف وسیعی از مردم جهان دچار عارضه پر خوری هستند که دستاورد آن دیابت ، چاقی، سکته قلبی و بیماری های مختلف است.

لنکرانی اضافه کرد : تغییرات ناهنجار الگوهای غذایی موجب افزایش سرطان ها در جامعه شده است،این در حالی است که استفاده از آنتی اکسیدان ها، میوه و سبزی ها دربرنامه غذایی کمتر می شود.

وی ادامه داد:استفاده از الکل و مواد مخدر،استفاده از فست فودها و استفاده بی رویه از غذاهای چرب موجب شده است که مردم به مرز خطرناک از دست دادن سلامتی نزدیک شوند.

وی گفت: آمارها نشان می دهد که نیمی از نوجوانان صبحانه را از برنامه غذایی حذف کرده اند یا 40 درصد از آنها به صورت بی رویه نوشابه گازدار مصرف می کنند و 20 درصد از آنها از میوه و سبزی در برنامه غذایی بهره نمی گیرند.

لنکرانی گفت: همایش تغذیه سالم پنجشنبه آینده با حضور متخصصان در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیرازبرگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha