سلامت نیوز: آخرین دستاوردهای چشم پزشکی در بیست و دومین کنگره سالانه چشم‌پزشکی ایران که از ۸ تا ۱۱ آبان برگزار می‌شود برای جامعه پزشکی ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محسن بهمنی کشکولی در نشست خبری بیست و دومین کنگره سالانه چشم‌پزشکی ایران اظهار داشت: در این کنگره به روزترین دستاوردهای علم چشم‌پزشکی با حضور متخصصان این رشته از کشورهای خارجی و داخلی حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: محورهای این کنگره در 5 حوزه تخصصی چشم‌پزشکی از جمله قرنیه، جراحی عیوب انکساری، جراحی‌های شبکیه، جراحی‌های پلاستیک مرتبط با چشم، گلوکوم و انحراف چشم یا استرابیسم ارائه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افزایش تعداد مقالات ارائه شده در کنگره گفت: از مجموعه 370 مقاله 120 مقاله به صورت سخنرانی و 200 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد که روند رشد 15 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:‌از طرفی می‌توان گفت تعداد پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه چشم پزشکی در حال افزایش است.

بهمنی کشکولی به برنامه‌های جنبی این کنگره اشاره کرد و گفت: در بخش ویدئو ژورنال نوآوری‌های جدید چشم پزشکی و جراحی‌های مرتبط با آن از طریق پخش ویدئویی ارائه می‌شود. همچنین طی دو ساعت به صورت همزمان 15 عمل جراحی در 3 اتاق عمل بیمارستان حضرت رسول(ع) انجام می‌شود که به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس پخش شده و چشم‌پزشکان می‌توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ بگیرند.

عضو انجمن چشم‌پزشکی ایران به روز کردن اطلاعات پرستارانی که در اتاق‌های جراحی چشم‌پزشکی کار می‌کنند را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و گفت: به دلیل رشد فزاینده تکنولوژی در کشور کارگاهی برای آموزش کار با تجهیزات جدید چشم‌پزشکی برگزار می‌شود تا متخصصان بتوانند چگونگی استفاده بهینه از تجهیزات چشم پزشکی را بیاموزند.

وی گفت: این کنگره فقط متخصصان چشم‌پزشکان نیست و افراد با تخصص‌های روماتولوژی، نورولوژی،ْ جراحی مغز و اعصاب و حتی امسال همکاران پزشکی قانونی و بیهوشی به دلیل رابطه تنگی که با جراحی چشم دارند در این همایش شرکت می‌کنند.

بیست و دومین کنگره سالانه چشم‌پزشکی ایران از 8 تا 11 آبان در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود که شرکت در آن برای متخصصان چشم 16 امتیاز بازآموزی دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.irco.org مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha