سلامت نیوز: مردم شهرستان دیر خاطره تلخی از بیمارستان‌های نیمه‌کاره دارند و بیمارستان در حال ساخت این شهر نیز با روند کندی روبه‌رو است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مردم شهرستان دیر سال‌هاست که چشم انتظار ساخت بیمارستانی در این شهر هستند ولی تاکنون به نتیجه مطلوب در این زمینه نرسیده‌اند. حدود 20سال قبل عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 96تختخوابی دیر آغاز شد ولی این بیمارستان با40درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه بیش از10میلیارد ریال به‌علت نبود اعتبار، عملیات اجرایی آن متوقف شد و نیمه‌کاره ماند و مردم دیر همچنان بی‌نصیب از بیمارستان ماندند. این بیمارستان هم‌اکنون نزدیک به 20سال است که خاک می‌خورد و دولت در سال 86تصمیم گرفت که در کنار آن یک بیمارستان جدید 38تختخوابی با اعتبار70میلیارد ریال احداث کند تا بتواند در ارائه خدمات درمانی مطلوب یاریگر مردم این شهرستان باشد. این پروژه هم‌اکنون که حدود پنج سال از کار ساخت آن نیز می‌گذرد هنوز به بهره‌برداری نرسیده و مردم دیر نگران این کار هستند که این بیمارستان نیز سرگذشت بیمارستان قبلی را پیدا کند.

فرماندار دیر با بازدید از این بیمارستان در دست ساخت، با نامناسب خواندن روند ساخت بیمارستان دیر، خواستار سرعت بخشیدن به‌کار بیمارستان در دست ساخت شهرستان دیر شد. علی بحرانی اظهار داشت: این بیمارستان جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت‌دهم قرار گرفته و مسئولان استان بوشهر و شهرستان دیر تلاش دارند که کار اجرایی این بیمارستان سرعت بیشتری بگیرد تا مردم از مزایای آن در آینده نزدیک بهره‌مند شوند. وی یادآور شد: مردم دیر خاطره خوبی از توقف عملیات اجرایی بیمارستان نیمه تمام گذشته ندارند، این در حالی است که اکنون روند اجرایی این پروژه مناسب نیست و باید راهکاری پیدا شود که این پروژه از روند کندی که دارد خارج شود. رئیس گروه فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی استان بوشهر گفت: برای بیمارستان 38تختخوابی شهرستان دیر70میلیارد ریال اختصاص داده شده است. علی‌ابراهیمی افزود: مسئولان دانشگاه با جدیت پیگیر هستند که این بیمارستان که از تعهدات وزارت نفت و از طرح‌های مهر ماندگار دولت دهم است تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: برای ادامه کار این بیمارستان باید شرط‌های پیمانکاران که همان پیش پرداخت اعتبار است برطرف شود و اگر این کار صورت نگیرد پیمانکار نمی‌تواند کار کند. سرپرست کارگاه بیمارستان دیر نیز گفت: بیمارستان 38تختخوابی دیر اکنون 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای سرعت بخشیدن به احداث آن منابع مالی و نقدینگی مورد نیاز است که مسئولان باید فکری کنند. فرید دیزجانی افزود: پیمانکاران بیمارستان نیاز به مصالح کار خاص خود دارند و تامین مصالح جز از راه تأمین منابع مالی و خرید وسایل میسر نیست. همواره وعده‌های زیادی برای تکمیل هرچه سریع‌تر این بیمارستان داده شده است ولی همچنان این بیمارستان روند مناسبی برای تکمیل و راه‌اندازی ندارد و مردم شهرستان دیر باید منتظر بمانند که چه زمانی این بیمارستان افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha