دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
سلامت نیوز: طلاق عاطفی، خانواده‌های زیادی را درگیر کرده است و هنوز هم قربانی می‌گیرد. کاری به علل و عوامل این طلاق و سردی خانواده‌ها نداریم. وقتی حس می‌کنید سردی میان شما و همسرتان حاکم شده، اولین قدم آن است که جلوی ادامه این سردی را بگیرید. اگر لازم است با کسی مشورت کنید، آن فرد باید متخصص و كارشناس مشاوره باشد نه هر كسی كه صرفا بزرگ‌تر است یا فقط مدركی دارد یا همكار و دوستی حتی صمیمی اما بی‌تخصص است.

در زندگی نمی‌توانید یک جا بایستید و به ارتقای خودتان فکر نکنید. وقتی شما پیشرفت نکنید، روابطتان هم در زمان متوقف می‌شود و رو به سردی می‌رود. بنابراین به طور مرتب اطلاعاتتان را درباره نحوه رفتار شخصی و اجتماعی، همسرداری، بچه‌داری، شیوه زندگی و... افزایش دهید و آموخته‌هایتان را در زندگی پیاده کنید. راه‌های صحیح اصلاح رفتار نادرست و جلوگیری از تكرار آنها را بیاموزید و اجرا كنید نه اولین راهی را كه به نظرتان می‌رسد.* احترام متقابل را حفظ كنید. بی‌احترامی و توهین مقدمه دلخوری و ورود به حیطه لطمات عاطفی است. یاد بگیرید که به تفاوت سلیقه، فكر و نگاه یكدیگر احترام بگذارید و دیگری را تمسخر نكنید. برای داشتن زمان‌های مكالمه دو نفره برنامه‌ریزی كنید.

نگذارید دلخوری باعث شود مكالمات دو نفره از زندگی حذف شود. در حین بیان ناراحتی‌های خود از مجادله و بلند كردن صدایتان پرهیز كنید.زندگی یک معامله است. اگر نمی‌خواهید همسرتان با عصبانیت جوابتان را بدهد، شما هم چنین نباشید. اگر به خانواده خود عشق می‌ورزید، خانواده او را نیز دوست داشته باشید و در نهایت، هر از گاهی از خودتان هم (نه از طرف مقابل) به شكلی منطقی و منصفانه حساب‌كشی كنید.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha