سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تاسف از بیسوادی ۳۴۰ هزار کودک ۶ تا ۹ ساله در کشور گفت: فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها از عمده دلایل بیسوادی این تعداد کودک است.

 قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با خانه ملت، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا به سمت ریشه‌کن کردن بیسوادی حرکت کرده‌اند؛ در چنین شرایطی بیسوادی تعدادی از کودکان و نوجوانان جای سوال دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اگر تعدادی از افراد مسن جامعه بیسواد باشند می‌توان آن را میراث گذشته و دارای توجیه دانست اما بیسوادی کودکان و نوجوانان موضوعی است که به هیچ‌وجه دارای توجیه منطقی نیست.

وی با اشاره به صراحت قانون اساسی مبنی بر تحصیل رایگان برای تمام مردم کشور تصریح کرد: همواره نکته ما این است که باید نهضت سواد‌آموزی پیر‌زن‌ها و پیرمردهای بیسواد ساکن در روستاها را از نعمت سواد بهره‌مند کند؛ در این شرایط است که وظیفه وزارت آموزش و پرورش در سواد‌آموزی به کودکان و نوجوانان کاملا مشخص می‌شود.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه در دنیای امروز کودکان و نوجوانان باید از سواد و اطلاعات کافی بهره‌مند باشند، تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع بیسوادی تعدادی از کودکان و نوجوانان را از وزارت آموزش و پرورش پیگیری خواهد کرد زیرا وظیفه مسئولان این وزارتخانه آن است که با برنامه‌ریزی صحیح کودکان بیسواد را به آغوش تعلیم و تربیت بازگردانند.

احمدی لاشکی فقر اقتصادی برخی از خانواده‌ها را از دلایل بیسوادی کودکان و نوجوانان ذکر کرد و یادآور شد: ما به عنوان نمایندگان مجلس کسانی را در حوزه‌های انتخابیه خود سراغ داریم که به علت نداشتن پول کافی قادر به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس نیستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فقر فرهنگی از دیگر علت‌هایی است که به بیسوادی کودکان و نوجوانان منتهی می شود زیرا متاسفانه هنوز جایگاه علم و دانش برای برخی از خانواده ها هویدا نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha