سلامت نیوز: مرکز مبادلات ارزی، ارزی را که باید برای واردات داروهای ضروری خارجی اختصاص می داد به کالاهای غیرضروری اختصاص داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر حسینعلی شهریاری با اعلام این مطلب در اخطار قانون اساسی خود که امروز در صحن علنی مجلس خطاب به دولت عنوان کرد، ضمن بیان این مطلب گفت: امروز در زمینه تامین داروهای خارجی برای بیماران سرطانی و صعب العلاج مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: در چند ماه اخیر ارز قابل توجهی برای این کار اختصاص داده نشده است در حالی که برای خرید چوب بستنی، اسباب بازی و ماشین های لوکس خارجی ارز اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: کار به این جا ختم نمی شود و برای اجرای برنامه محوری پزشک خانواده هم در این دو سال یک ریال هنوز پرداخت نشده است.

بنا بر این گزارش رییس مجلس در پاسخ به این اخطار دکتر شهریاری گفت: دارو جزو نیازهای بسیار ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. وی قول داد مجلس پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهد.

گفته می شود برخی رسانه های خبری در روزهای گذشته خبر از اختصاص ارز مرجع برای خرید اقلام غیرضروری آرایشی و بهداشتی داده بودند در حالی که برای خرید مواد اولیه دارویی و برخی داروهای بیماران صعب العلاج مقدار کمی ارز اختصاص یافته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha