سلامت نیوز: نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری این كمیسیون، وزارت بهداشت و دولت در مورد حل مشكل ارز به اقلام دارویی خبر داد.

حسن تامینی لیچایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به موضوع پرداخت ارز به داروهایی كه كمیاب هستند گفت: در حال حاضر در كشور با مشكل كمبود تخصیص ارز به داروها و نیز واكسن‌هایی كه كمیابند، مواجهیم.

وی با بیان این كه هم اكنون برخی از كارخانه‌های تولید دارو نیاز به مواد اولیه دارند اظهار داشت: این موضوع در جلسه روز یك شنبه كمیسیون با حضور ممبینی معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور و مسئولین وزارت بهداشت مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد كه با اتخاذ راهكار مناسب این خلا‌ء‌ها پر شود.

نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان كرد: علاوه بر داروها در مورد تجهیزات پزشكی نیز متاسفانه با مشكل ارز مواجه هستیم و نیاز است كه دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و با كشورهایی كه سازنده‌ی اولیه داروها و قطعات هستند مذاكراتی را انجام داده تا هر چه زودتر این مشكل مرتفع شود.

تامینی لیچایی در ادامه با اشاره به اهتمام وزارت بهداشت، در خصوص پرداخت ارز به داروها و تجهیزات پزشكی گفت: علی‌رغم تاكیداتی كه مسوولان وزارت بهداشت در این مورد دارند نیاز است كه ارز دارویی هر چه سریعتر مورد توجه ویژه دولت نیز قرار گیرد كه اگر غیر از این باشد و روند این مساله به این شكل ادامه یابد قطعا در مورد واكسن‌ها، مواد اولیه و داروها با مشكلات جدی مواجه خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha