دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 58070
سلامت نیوز: رنگ صورتی غیر از جذابیت برای دختر بچه‌ها، در دنیای زنان هم یك نماد است؛ نمادی به معنای نوعی همبستگی میان خانم‌ها در سراسر دنیا؛ همبستگی كه به مرور زمان در ابعاد مختلف شكل منسجمی به خود گرفته است تا مبنایی برای حمایت از منافع جمعی زنان تلقی شود.

در میان همه وسایل صورتی رنگ كه به دنیای خانم‌ها تعلق دارد، روبانی به رنگ صورتی به عنوان نماد جهانی از تلاش برای اطلاع‌رسانی درباره بیماری شایع سرطان سینه و حمایت از بیماران مبتلا به این بیماری در سراسر دنیا انتخاب شده و در ماه میلادی كنونی (ماه اكتبر) كه به عنوان ماه اطلاع‌رسانی در مورد سرطان سینه نام گرفته است، در فضا‌های عمومی و مجازی خودنمایی می‌كند.

این نماد صورتی‌رنگ، شاید برای بسیاری از زنان جامعه ما ناشناخته باشد، اما ناشناخته‌ماندنش چیزی از ارزش‌های تلاشی كه برای ادامه حیات و رهایی از درد ناتوان‌كننده سرطان سینه از سوی همه زنان جهان باید صورت بگیرد و در نقطه آغازین انتخاب این نماد نیز مدنظر بوده است، كم نمی‌كند.

چنین تلاشی بیش از آن كه بخواهد قالب‌های درمانی سختی چون جراحی سینه، شیمی‌درمانی، هورمون‌درمانی و رادیوتراپی به خود بگیرد، می‌تواند پیشگیری و كنترل بیماری را با تغییر و اصلاح شیوه زندگی و انجام مرتب تست‌های غربالگری سرطان سینه گوشزد كند.

آنچه كه هیچ خانمی نباید از خاطر ببرد این است كه اصلاح شیوه زندگی یعنی بهبود تغذیه، داشتن تحرك روزانه و دوری جستن از محرك‌ها و آلودگی‌ها به عنوان روش‌های موثر برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، راهی بسیار هموارتر از درمان بیماری است كه دنیای یك زن را كاملا آشفته می‌سازد و بدون شك هیچ رنگی برای جلب توجه خانم‌ها به عبور از این مسیر، برازنده‌تر از صورتی نیست.
منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha