سلامت نیوز: مدیر كلینیك اضطراب و سلامت رفتاری آمریكا عنوان كرد: در چند دهه‌ اخیر بیماری اضطراب پیچیده‌تر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پروفسور نورمن اشمیت با بیان این مطلب در نخستین كنگره بین‌المللی اضطراب كه در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد، افزود: باید برای مقابله با بیماری اضطراب كنونی با رویكردهای ابتكاری بهتری برخورد كنیم.

وی، اضطراب را یك فرآیند طبیعی دانست و افزود: همه افراد در برابر ترس دچار اضطراب می‌شوند ولی مساله مهم این است كه چه اتفاقی و عواملی باعث ایجاد و یا تشدید این موضوع می‌شود.

اشمیت ادامه داد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی از هر پنج نفر یك نفر به اضطراب مبتلا می‌شود كه در صورت تشدید زندگی فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در مورد مشكلات و درمان‌های بیماری اضطراب بیان كرد: معمولا كسانی كه اضطراب دارند درمان مناسبی را دریافت نمی‌كنند و به همین دلیل ما باید بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا روش مناسب را بیابیم.

اشمیت تاكید كرد: باید برای كاهش پیچیدگی‌ها به افراد در خصوص اضطراب آموزش و آگاهی داد تا اگر دچار بیماری شدند بیماری خود را پذیرفته و برای درمان آن تلاش كنند.

وی ادامه داد: وقتی افراد آموزش ببینند به طور خودجوش به سمت رفتارهای امن حركت خواهند كرد و این عامل می‌تواند در جلوگیری از اضطراب موثر باشد.

مدیر كلینیك اضطراب و سلامت رفتاری آمریكا تصریح كرد: باید با طبقه‌بندی شدت بیماری در تشخیص راه‌های درمان اضطراب بپردازیم.

وی افزود: برخی از افراد بیمار ممكن است تركیبی از اضطراب را داشته باشند و بیماری آن‌ها تنها مربوط به یك مساله نباشد به همین دلیل باید به تشخیص اولیه، نوع درمان و ادامه دار بودن درمان توجه كنیم.

اشمیت عنوان كرد: در حال حاضر فعالیت‌هایی در حال انجام است كه به نتایج خوبی هم رسیده و امیدواریم بتوانیم از آن‌ها برای درمان بهتر بیماران مضطرب استفاده كنیم.

وی در پایان خاطرنشان كرد: اگر تشخیص ما در نوع بیماری و ریسك‌فاكتورهایی كه به طور بالقوه وجود دارد بازتر و مناسب‌تر بررسی شود می‌توانیم در درمان بهتر تاثیرگذار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha