سلامت نیوز: دبیر كنگره بین‌المللی اضطراب با بیان این كه سبك زندگی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد اضطراب است، عنوان كرد: مساله‌ی مهم در درمان بیماری اضطراب، زمان درمان آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دكتر علی گرجی در نخستین كنگره بین‌المللی اضطراب كه در بیمارستان رضوی برگزار شد، با اشاره به این موضوع كه اضطراب در تمامی سنین وجود دارد خاطرنشان كرد: در حال حاضر مساله‌ی مهم این است كه بین نخستین عوامل اضطراب و زمان بروز و درمان آن تفاوت و فاصله وجود دارد.

وی افزود: گزارش‌ها و آمارهای اخیر نشان دهنده‌ی افزایش اضطراب هستند به همین دلیل درمان زودهنگام، مهم و موثر است.

گرجی تاكید كرد: در حال حاضر اضطراب بین كودكان شایع شده است به همین دلیل قصد داریم با ‌برگزاری چنین كنگره‌هایی گامی در جهت آموزش درمان اضطراب به مردم برداریم.

وی به علائم اولیه اضطراب از جمله تنگی نفس، انقباض ماهیچه‌ها و ... اشاره كرد و گفت: این علائم دلایل خاصی را مثل مسائل زیست محیطی، ژنتیك و غیره دارد كه باید با بررسی و شناخت درست به درمان آن‌ها پرداخت.

گرجی در خصوص اهداف برگزاری كنگره تصریح كرد: این كنگره با هدف رهنمودی برای مدیریت اضطراب در ایران و كشورهای همسایه و به وجود آمدن پایگاهی علمی برای تبادل نظر بین كارشناسان در سال‌های آینده برای تمركز روی این بیماری تشكیل شده تا در دو سال آینده كه مجددا كنگره برگزار خواهد شد به بازنگری اطلاعات و آمار به دست آمده بپردازیم تا روش‌های مناسب‌تری ارائه كنیم.

دبیر كنگره بین‌المللی اضطراب در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران درباره تعداد مقالات ارائه شده به كنگره توضیح داد: تاكنون 500 نفر در كنگره ثبت نام كرده‌اند كه احتمال می رود تا 700 نفر هم ثبت‌نام داشته باشیم.

وی ادامه داد: 210 مقاله در این كنگره قبول شده‌اند و علاوه بر آن 130 پوستر و 80 مورد سخنرانی خواهیم داشت كه 32 مورد آن‌ها مربوط به شركت‌كنندگان خارجی است.

گرجی در پاسخ به این سوال كه آیا معنویت و مذهب می‌تواند در كاهش اضطراب دخیل باشد خاطرنشان كرد: هر عاملی كه بتواند به شما اطمینان مقابله با استرس‌ها را بدهد می‌تواند در كاهش اضطراب تاثیرگذار باشد كه معنویت یكی از این موارد است.

دبیر كنگره بین‌المللی اضطراب تصریح كرد: استرس و اضطراب با هم متفاوت هستند و نباید آن‌ها را با هم اشتباه گرفت برای مثال كسانی كه بدون هیچ دلیلی از درست انجام نشدن كار خود می‌ترسند استرس دارند كه این استرس‌ می‌تواند در ایجاد اضطراب نقش داشته باشد اما داشتن استرس به معنی بیماری اضطراب نیست.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا تغییر سبك زندگی در ایجاد بیماری اضطراب تاثیرگذار خواهد بود عنوان كرد: بك زندگی یكی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد اضطراب است.

گرجی تاكید كرد: در حال حاضر بیش‌تر خانواده‌ها دچار اضطراب هستند و این نشان می‌دهد تغییر نوع سبك زندگی در ایجاد اضطراب تاثیر داشته است برای مثال من قول می‌دهم اگر رانندگی در سطح شهر درست‌تر اجرا شود پانزده درصد از اضطراب‌ها كاهش پیدا خواهند كرد.

وی ادامه داد: مدرسه، كنكور، طلاق و ... نیز در ایجاد اضطراب به ویژه در كودكان تاثیرگذار است و این ما هستیم كه باید با آموزش به مردم روش‌های مقابله با ایجاد اضطراب را آموزش دهیم.

دبیر كنگره بین‌المللی اضطراب در پایان تاكید كرد: همه باید بیاموزند كه چطور با شرایطی كه برای آنها اضطراب ایجاد می‌كند برخورد كنند و خود را با شرایط وفق دهند در این صورت از ایجاد اضطراب جلوگیری خواهند كرد.

وی افزود: بیماری اضطراب، ژنتیكی است و از شخصیت فرد كه به ژنتیك باز می‌گردد نشات می‌گیرد به همین دلیل این خیلی مهم است كه تیپ شخصی خود را بشناسیم و مورد بررسی قرار دهیم تا اگر در معرض بیماری اضطراب هستیم آن را درمان كنیم تا دچار بیماری‌هایی همچون فشار خون و فشار قلب كه به دنبال اضطراب ایجاد می شوند، نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha