سلامت نیوز: محققان بر اساس نتایج تحقیقات خود از بالا بودن میانگین مرگ و میر بیماران قلبی مبتلا به اسکیزوفرنی خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تحقیقات پزشکی محققان از بالابودن میانگین مرگ و میر بیماران قلبی مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی در مقایسه با افراد سالم یا بیماران فقط قلبی حکایت دارد.

این تحقیقات نشان می‌دهد: میانگین عمر تقریبی در بین بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی در مقایسه با افراد سالم و بیماران قلبی 20 سال کمتر است.

به گونه‌ای که چندین فاکتور مثل سیگار کشیدن، افزایش درصد ابتلا به بیماری دیابت و اختلال متابولیسم نقش بزرگی در افزایش این میانگین در کنار تاثیر منفی داروهای ضد افسردگی دارد؛ داروهایی که بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی به مصرف آن عادت دارند.

این تحقیقات روی گروهی از بیماران قلبی انجام شد که برخی از آنها از بیماری اسکیزوفرنی رنج می‌بردند و به مدت بیش از پنج سال تحت پیگیری قرار گرفتند.

این پیگیریها نشان داد: 56 درصد از مبتلایان به بیماریهای قلبی زودتر از بیماران (قلبی) مبتلا به اسکیزوفرنی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

این پیگیریها همچنین نشان داد: میانگین مرگ و میر در بین بیماران قلبی مبتلا به اسکیزوفرنی در مقایسه با افرادی که فقط بیماری قلبی داشتند، 54 درصد افزایش یافت.

اسکیزوفرنی نوعی اختلال شدید است که بر کل شخصیت تاثیر میگذارد ولی همه نشانه های آن‌را می‌توان با درمان کنترل کرد.

برخی مبتلایان به اسکیزوفرنی برای کنترل نشانه‌های بیماری خود باید همیشه دارو مصرف کنند،برخی دیگر برای دوره محدودتری نیاز به دارو دارند و بالاخره عده‌ای که بیماری آنها در پی استرس حاد نظیر بیماری جسمی یا زایمان شروع شده ممکن است طی مدت زمان کوتاهی بهبود بالینی کامل پیدا کنند.

نشانه‌های بیماری در افراد مختلف متفاوت است ولی اغلب شامل تغییر در بهداشت فردی، افسردگی، رفتار عجیب و غریب، تحریک پذیری، خواب زیاد یا عدم توانائی در خوابیدن، گوشه گیری، خصومت بی دلیل، فراموشی، واکنش شدید در بحران ها، عدم توانائی در گریه کردن یا گریه های شدید، درک احساس غیرمعمول، استفاده از الکل و مواد مخدر، تراشیدن موهای سر و بدن و خودکشی داروهای ضد جنون بهترین درمان است که بیماری را قطعی درمان نمی کنند یا تضمینی برای عود مجدد بیماری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha