سلامت نیوز: معاون غذای سازمان غذا و دارو گفت: سامانه ملی پایش غذا 25 مهر رونمایی می شود.

بهروز جنت در گفت و گو با فارس، افزود: سامانه ملی پایش غذا به صورت یک سایت اینترنتی روز 25 مهر طی مراسمی رونمایی می شود و از همین روز کار خود را شروع می کند.

وی گفت: با استفاده از این سامانه تمام شرکتهای تولیدی، واردکننده و توزیع کننده، مواد غذایی می توانند بدون مراحل طولانی بوروکراسی اداری به سرعت کارهای اداری خود را مانند صدور پروانه و صدور مجوزها انجام دهند و همچنین جوابهای آزمایش محصولات خود را دریافت کنند.

معاون امور غذایی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: در صورتی که شرکتها مدارک مورد نیاز برای صدور این اسناد را به طور کامل ارسال کرده باشند، صدور مجوز یا پروانه آنها در صورتی که سرعت اینترنت مناسب باشد ظرف چند دقیقه انجام می شود و به این ترتیب بوروکراسی اداری برای صدور این اسناد بسیار کاهش می یابد.

جنت در پاسخ به این پرسش فارس که مردم چه استفاده ای می توانند از این سامانه بکنند، توضیح داد: مردم می توانند اطلاعات لازم را در مورد محصولات غذایی مجاز و مورد تأیید وزارت بهداشت از طریق این سامانه دریافت کنند و اگر از محصول غذایی شکایت داشته باشند، می توانند، شکایت خود را نیز از طریق همین سایت اعلام کنند.

وی گفت: مسئولان سازمان غذا و دارو از طریق سامانه ملی پایش مواد غذایی می توانند وارد سایت شرکتهای مواد غذایی بشوند و روند فعالیت و تولید آنها را به صورت سیستمی نظارت کنند و در واقع بازرسی online داشته باشند.

جنت اضافه کرد: از همین طریق به شکایتهای مردم نیز به سرعت و در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می شود و پاسخ شکایتها نیز از طریق همین سامانه اعلام و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، موارد برای پیگیریهای بعدی ارجاع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha