سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 58099
سلامت نیوز: شش عضو یك باند كه با راه‌اندازی دو سایت اینترنتی به فروش داروهای وارداتی غیرمجاز و لوازم بهداشتی ـ آرایشی در مشهد اقدام می‌كردند، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شدند.

در پی دستگیری این متهمان، چند نفر از افرادی كه پس از خرید و مصرف این داروهای نامرغوب به بیماری كلیوی و كبدی دچار شده بودند، به دادسرا مراجعه و از آنها شكایت كردند.

اوایل شهریور امسال ماموران اداره پلیس فتای استان خراسان رضوی با هدف شناسایی و دستگیری فروشندگان داروهای غیرمجاز از طریق سایت‌های اینترنتی، متوجه فعالیت باندی شدند كه با راه‌اندازی دو سایت، در زمینه وارد كردن و فروش داروهای غیرمجاز، جنسی و آرایشی به طور غیرقانونی در مشهد فعالیت می‌كنند.

با تشكیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتای خراسان رضوی برای دستگیری اعضای این باند و پایان دادن به فعالیت آنها آغاز شد.

كالای نامرغوب سفارشی به در خانه مردم می‌رفت

در حالی كه جستجو در این باره ادامه داشت، هفته گذشته ماموران فتا اطلاعاتی به دست آوردند كه نشان می‌داد فروشندگان، كالای سفارشی اینترنتی را از طریق چند پیك موتوری به مشتریان خود تحویل می‌دهند.با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

در مرحله بعدی، ماموران در قالب مشتری و از طریق اینترنت با این باند وارد معامله شدند و پس از جلب اعتماد فروشندگان، سفارش كالا دادند.

دو متهم در دام

چند روز بعد از این معامله صوری، فروشندگان اینترنتی داروهای غیرمجاز از خریداران خواستند برای تحویل كالای خریداری شده به بلوار حجاب در مشهد بیایند و در این محل، پول را به آورنده كالا پرداخت كنند.

بنابراین ماموران اداره فتای استان خراسان رضوی چند روز پیش در قالب چند گروه عملیاتی عازم محل فوق شدند و به طور نامحسوس آنجا را زیر نظر گرفتند و پس از مدتی دو مرد را كه به محل ملاقات با خریداران آمده بودند، شناسایی و آنها را دستگیر كردند و همراه مقادیری از داروهای غیرمجاز بسته‌بندی شده به پلیس فتای استان خراسان رضوی انتقال دادند.

متهمان در بازجویی ادعا كردند پیك موتوری بوده و برای تحویل دادن بسته پستی به محل ملاقات آمده‌اند و از این‌كه داروهای غیرمجاز درون بسته‌ها بوده، اطلاعی نداشتند.

اعتراف متهمان

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا سرانجام متهمان اعتراف كردند در ارتباط با وارد كردن داروهای غیرمجاز، جنسی و لوازم آرایشی به داخل كشور و فروش آنها با چهار مرد دیگر فعالیت داشته‌اند.

در پی اعتراف متهمان، جستجو برای دستگیری همدستان فراری آنها ادامه داشت تا این‌كه چند روز پیش مخفیگاه آنها در یكی از محله‌های شهر مشهد شناسایی شد و هر چهار متهم پیش از آن‌كه فرصت فرار پیدا كنند، دستگیر شدند.

در بازرسی از این مكان، 2000 قلم دارو و لوازم آرایشی غیرمجاز و چند دستگاه رایانه كشف و ضبط شد.

چهار متهم بازداشت شده با انتقال به مركز پلیس بازجویی شدند و اعتراف كردند، در ارتباط با وارد كردن داروهای غیرمجاز، جنسی و آرایشی و فروش آن از طریق سایت‌های اینترنتی فعالیت دارند.در ادامه مشخص شد، دو نفر از این متهمان از مهره‌های كلیدی باند بودند.

متهمان، اینترنتی مشتری جذب می‌كردند


سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، روز گذشته در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: در ادامه تحقیقات از این متهمان معلوم شد، آنها از اوایل فروردین امسال فعالیت خود را آغاز كرده بودند.

دو سركرده باند در پوشش یك شركت پخش كالا، سایت‌های تبلیغاتی راه‌اندازی كرده بودند تا از این راه پس از جذب مشتریان، آنها را به خرید كالا تشویق كنند.

عرفانی افزود: دو سركرده باند ابتدا انواع داروهای غیرمجاز، جنسی و لوازم آرایشی نامرغوب را كه مربوط به چند كشور همسایه بود، از طریق اینترنت خریداری و توسط رابطان خود در ایران تحویل می‌گرفتند و در انبار پنهان می‌كردند.

روزهای بعد فهرست محصولات خود را روی سایت‌های اینترنتی قرار می‌دادند و به این ترتیب مشتری جذب می‌كردند و با ارسال این كالاهای نامرغوب به در منازل مشتریان، از آنها مبالغی كلان می‌گرفتند.

بیمار شدن خریداران با مصرف داروهای غیربهداشتی

رییس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به این‌كه كالاهای فروخته شده از سوی متهمان غیربهداشتی بوده و باعث بروز بیماری برای برخی مصرف‌كنندگان شده بود، گفت: در پی تحقیقات معلوم شد، مصرف اكثر كالاهای فروخته شده، عوارض جبران‌ناپذیری برای مصرف‌كنندگان داشته است كه در این ارتباط، تعدادی از خریداران دچار بیماری كلیوی و كبدی شده و با مراجعه به دادسرا از اعضای این باند شكایت كرده‌اند.

بنابراین گزارش، شش عضو این باند با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای مرتبط با این باند ادامه دارد.
منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha