سلامت نیوز: معاون جهاددانشگاهی قم اظهار كرد: حفظ و نگهداری سلولهای بنیادی خون بندناف برای استفاده احتمالی در آینده انتخابی است که امروزه تعداد زیادی از پدران و مادران در سراسر جهان به عنوان پشتوانه‌ای برای فرزندان خود در آینده مورد توجه قرار می‌دهند؛ در واقع این عمل سلامت آینده فرزندان را بیمه خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدرضا طباطبایی قمی گفت: تحقیقات مختلف در دنیا نشان می‌دهد با تأسیس بانک خون بندناف امید به درمان حدود 70 نوع بیماری که غیرقابل درمان هستند مانند درمان انواع سرطان‌ها، ضایعات مغزی، کبدی، عصبی، دیابت و ... محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر استفاده از سلولهای بنیادی فقط برای درمان بیماریهای خونی است، گفت: متخصصان معتقدند که در آینده‌ای نه چندان دور، این سلولها در علم پزشکی کاربرد بسیار وسیع‌تری به دست خواهد آورد.

طباطبایی درباره ویژگی‌های این نوع از سلول‌ها گفت: خون بندناف حاوی سلولهای بنیادی خونساز است که قابلیت ترمیم بافت‌های صدمه دیده قلب یا حتی مغز را در آینده دارد و از آنجاکه این سلولها به شکل آسان‌تری توسط سیستم ایمنی بیمار قبول می‌شوند مشکل رد پیوند کمتر ایجاد می‌شود.

معاون جهاددانشگاهی قم در پایان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری سلولهای بنیادی خون بند ناف طی یک فرآیند غیرتهاجمی و بدون درد و بلافاصله بعد از زایمان در عرض چند دقیقه انجام می‌گیرد و پس از فریز، این سلولها حتی تا 20 سال نیز توانایی بازسازی سیستم خونی را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha