سلامت نیوز: افتتاح مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب و شرکت پزشکان و پژوهشگران خارجی در انجمن جراحان مغز و اعصاب مهمترین رویدادهای بسته سلامت این هفته بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در انجمن جراحان مغز و اعصاب پزشکان و پژوهشگران از آلمان، فرانسه و  ایتالیا حضور پیدا کردند تا از تجربیات پزشکان ایرانی بهره مند شوند و آن تجربیات را برای بیماران در شهرهای خود به کار گیرند و حضور این جراحان برتر نسبت به سال گذشته در کنگره افزایش پیدا کرده بود.

یک جراح مغز و اعصاب از کشور اتریش در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران افزود: جراحان ایرانی در زمینه درمان ضایعات مغزی تجربیات خوبی دارند.

شیروانی، دبیر کنگره گفت: خوشبختانه در کارهای جدیدی که در زمینه جراحی مغز، تومور و ستون فقرات در ایران انجام می شود کیفیت بالا و سطح بسیار خوبی داریم.

** مرکز علوم اعصاب 2/5 برابر بزرگ تر از مرکز تحقیقاتی آلمان است


بنا براین گزارش افتتاح مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب ایران بزرگ ترین آرزوی پرفسور سمیعی است.

پرفسور سمیعی، رئیس فدارسیون جهانی مغز و اعصاب در ادامه افزود: شما باید فکر کنید در این سن و سال هر کاری که انجام می دهم برای جوانان ما و آینده مملکت است .

لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در آینده با انستیتویی که با کمک پروفسور سمیعی و افراد خیر که در حال راه اندازی است، امیدوارم بتوانیم از اساتید جوان زیادی در این مجموعه به خدمت بگیریم تا بتوانند آموزش های لازم را ببینند.

مدیر پروژه بین المللی علوم اعصاب در ادامه گفت: با ایجاد این مرکز من و همکارانم به ایران می آییم تا با جراحان ایرانی همکاری کنیم و دانش خود را به روز کنیم .

** مرکز علوم اعصاب ایران مهمترین اولویت است

قالیباف شهردار تهران در ادامه گفت: افتتاح این مرکز موضوعی است که هم جنبه کمک به حوزه درمان دارد و هم جنبه توسعه علمی دارد و به همین جهت در اولویت برنامه های ما است.

غفاری، مدیر پروژه خاطر نشان کرد: این مرکز 2/5 برابر بزرگتر از مرکز پژوهش تحقیقاتی آلمان خواهد بود به این جهت که مثل یک مرکز درمانی سرطانی پیشرفته در منطقه است و کمتر از 18 ماه دیگر تکمیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha