سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 58110
سلامت نیوز: یک دندانپزشک با اشاره به اینکه ظرفیت های علمی و تجهیزاتی خوبی در زمینه دندانپزشکی داریم گفت: شاخص پوسیدگی دندان در کشور از میزان خوبی برخودار نیست.

دکتر علیی تاجر نیا، متخصص پروتزهای دندانی با بیان این مطلب به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دندانپزشکان بحث آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان را به نحو مطلوب انجام نمی دهند و از طرفی سیستم آموزشی کشور نیز بر مبنای مسائل درمانی است.

وی افزود: سیاست های موجود در حوزه بیمه، درمان محور بوده و در خصوص پیشگیری کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه حدود 24 هزار دندانپزشک در کشور داریم ادامه داد: با توجه به اینکه شاخص دندانپزشکان در کشور خوب است اما تعداد محدودی از آنان در حوزه پیشگیری کار می کنند و به دلیل درآمد ناکافی به سمت انجام و ارائه خدمات درمانی می روند.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه علی رغم قابلیت ها به دلیل مشکلات حوزه سیاستگذاری و اجرا شاخص های دهان و دندان در کشور مطلوب نیست.

وی اذعان داشت: با نگاهی به متوسط جهانی متوجه می شویم که تعداد دندانپزشک بیشتری به نسبت فرم جهانی داریم اما همین میزان به دلیل گران بودن خدمات تمام شده، عدم پوشش های بیمه ای و عدم مراجعه به موقع بیماران، در برخی موارد نیز همین دندانپزشکان از تمام ظرفیت خود استفاده نمی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha