سلامت نیوز: دبیر انجمن ایمپلنتولوژی گفت:  با ورود تکنیک های نوین کاشت دندان امروزه  می توان دندان را در مدت کمتر از یک ساعت جایگزین کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد خبری نخستین کنگره بین المللی ICOI  در منطقه خاورمیانه دکتر کاوه سیدان اظهار کرد: امروزه به کمک کامپیوتر و دستگاه تراش کوچک که به صندلی دندانپزشکی متصل می شود می توان پروتز(روکش) ایمپلنت را در مدت 18 تا 30 دقیقه طراحی و ساخت.

وی ادامه داد: هم اکنون بزرگترین دستاورد در ایمپلنت های دندانی جراحی های میکروسکپی است و مواد پیوند با استحکام جدید است و این که بلافاصله پس از کشیدن دندان ایمپلنت را جایگزین کرد.

مسوول کمیته بین الملل کنگره ICOI گفت: در تهیه پیچ ایمپلنت از سیستم کامپیوتری به 2 روش استاتیک و دینامیک استفاده می شود در نوع استاتیک براساس راهنمای شابلون ساخته می شود و پیچ در استخوان فک گذاشته می شود در نوع دیگر با راهنمایی لیرزی به کمک کامپیوتر ایمپلنت جراحی و درون استخوان گذاشته می شود.

رئیس انجمن پروستودنتیست ها با بیان این که در ایمپلنت های جدید از مواد جدیدی چون زیگون استفاده می شود، ادامه داد: در ایمپلنت هایی کنونی تیتانیوم به کار رفته است که نور را از خود عبور نمی دهد این در حالی است که دندان عضویست که نور را از خود عبور داده و سبب زیبایی دندان می شود از این رو در دندانپزشکی امروز به جای فلز تیتانیوم از نوعی سرامیک به نام «زیگون» استفاده می شود تا دندان جایگزین زیبایی دندان طبیعی را داشته باشد.

دکتر سیدان با بیان این که افراد سیگاری کاندید مناسبی برای ایمپلنت های دندانی نیستند، گفت: سیگار و مواد دخانی سبب مختل شدن و کاهش گردش خون و تنگ شدن عروق می شوند بدین ترتیب عوامل استخوان ساز به خوبی فعالیت نمی کنند از سوی دیگر سیگار از علل بیماری های دندان و لثه است.

وی با بیان این که بیماران دیابتی هم باید پیش از ایمپلنت به پزشک خود مراجعه کنند، افزود: مصرف کنندگان داروهای پوکی استخوان که با استخوان سازی تداخل دارد و افرادی با زخم در داخل دهان، افرادی که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند هیچ یک كاندید مناسبی برای کاشت دندان نیستند.

مسوول کمیته بین الملل کنگره بین المللی ICOI ادامه داد: افرادی که به خشکی دهان مبتلا هستند بهتر است برای جبران دندان های از دست رفته از ایمپلنت استفاده نکنند و نباید از ایمپلنت توقعات غیرعادی داشت و هیچ وقت یک ایمپلنت دندانی نمی تواند نظیر یک دندان طبیعی عمل کند اما بهتر بی دندانی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی همچنین اظهار داشت: نباید برای دختران و پسران پیش از سنین رشد ایمپلنت گذاشت.  

نخستین کنگره بین المللی ICOI در منطقه خاورمیانه  برای اولین بار با حضور شماری از اساتید و سخنرانان برجسته ایرانی و همچنین صاحب نظران زیبایی و ایمپلنت از كشورهای آمریكا، كانادا، ایتالیا، مصر و تركیه  25 الی 28 مهرماه جاری در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha