سلامت نیوز :با توجه به فرا رسیدن موسم حج، برخی خبرها حاکی از ورود ویروس جدیدی در عربستان است و برخی منابع از آن به عنوان ویروسی ناشناخته یاد کرده اند، اما شواهد گویای آن است که تاکنون این ویروس برای عموم زائران حاضر در مدینه و مکه خطری ایجاد نکرده است. به گزارش ایسنا، هم اکنون ویروس سرماخوردگی معدودی از زائران را درگیر کرده است که با توجه به حجم جمعیتی حاضر، طبیعی به نظر می رسد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان طی چند سال گذشته نیز با توجه به اجتماع گسترده مردم از سراسر جهان، ابتلا به ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا در بین زائران شایع می شد که گاه شرایط سختی را برای زائران ایجاد می کرد. اما امسال با توجه به آن که هنوز فصل سرما در بسیاری از کشورها فرا نرسیده است و نیز با به کارگیری برخی تمهیدات بهداشتی، هنوز بروز ویروس شایعی در میان زائران گزارش نشده است. ویروس جدیدی هم که به نام «کرونا» در خبرها آمده بود، طبق اعلان های وزارت بهداشت عربستان خطری برای زائران نداشته و تاثیرات آن محدود است.

تاکنون نیز تنها دو مورد از ابتلا به آن به طور رسمی گزارش شده است. این مطلبی است که مسئولان مختلف عربستانی مدام بر آن تاکید می کنند و در عین حال رعایت موارد بهداشتی از سوی زائران را ضروری می دانند. یادآوری می شود، ویروس «کرونا» شبیه ویروس سارس است که در سال ۲۰۰۳ در جهان شیوع پیدا کرد و جان بسیاری را گرفت. بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی این ویروس عامل عفونت خطرناکی در دستگاه تنفسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha