چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 58168
سلامت نیوز :اعداد بیمارانی كه به علت ابتلا به نقرس براثر چاقی به بیمارستان مراجعه می‌كنند افزایش یافته است، بیماری دردناكی كه گاهی از آن به بیماری پادشاهان یاد می‌شود. تعداد افرادی كه برای ابتلا به نقرس به بیمارستان‌ها مراجعه می‌كنند طی یك دهه گذشته دو برابر شده و به بیش 4400 نفر در سال رسیده است. كارشناسان مصرف الكل را عامل اضافی برای این بیماری می‌دانند كه به واسطه تولید بیش از حد یا دفع كمتر از حد اسید اوریك(یا هر دو) به وجود می‌‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ملت ما  اگر بدن فردی اسید اوریك بیش از حد تولید كند كریستال‌های كوچكی در مفاصل شكل گرفته و موجب درد و التهاب می‌شود. محققان با بررسی بیمارانی كه در انگستان و نیوزیلند به بیمارستان مراجعه كرده‌اند اظهار می‌دارند كه تعداد این افراد طی یك دهه گذشته 80 درصد در هر دو كشو افزایش یافته است.

 در انگلستان طی سال‌های 1999 تا 2000 تعداد افرادی كه براثر ابتلا به نقرس به بیمارستان مراجعه كرده‌اند 2369 نفر بوده است اما این تعداد طی سال‌های 2008 تا 2009 به 4421 نفر رسیده است. براساس نتایج تحقیقات دكتر فیلیپ رابینسون از دانشگاه كوئینزلند استرالیا كه در مجله«روماتولوژی» منتشر شد، طی یك دهه گذشته، هر ساله تعداد بیمارانی كه برای نقرس به بیمارستان مراجعه كرده‌اند 2/7 درصد افزایش یافته است. نقرس یك نوع بیماری التهاب مفاصل است كه به علت كریستال‌های سوزنی شكل كه داخل و اطراف مفاصل به‌ویژه شست پا شكل می‌گیرد و التهاب ایجاد می‌كند، بسیار زیاد است.


بیماری نقرس را بیماری افراد متمول می‌نامند چرا كه این بیماری در اثر مصرف میزان بالای پروتئین پدید می‌‌آید و از آنجا كه مواد غذایی حاوی پروتئین‌هایی با كیفیت مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ جزو غذاهای گران قیمت به شمار می‌‌آیند این بیماری را بیماری افراد متمول نامگذاری كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha