چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹

حوادث ترافیکی شایعترین حوادث در کودکان است که این مهم در اکثر موارد به دلیل بی احتیاطی و سهل انگاری بزرگسالان رخ می دهد

سلامت نیوز : حوادث ترافیکی شایعترین حوادث در کودکان است که این مهم در اکثر موارد به دلیل بی احتیاطی و سهل انگاری بزرگسالان رخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، رئیس مرکز  مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد ضمن تاکید بر عدم نشستن کودکان بر روی باک موتورسیکلت و عدم نشستن کودکان کم سن روی صندلی جلوی خودرو افزود: بعضا والدین سهل انگار هنگام نشستن در صندلی جلوی خودرو کودک را روی زانوهای خود قرار داده که این کار بسیار اشتباه است.

دکتر محمد حسن نجفی ادامه داد: مسمومیت دارویی دومین حوادث شایع در کودکان است به نحوی که گاها کودکان دارو یا قرص را با شکلات اشتباه می گیرند و دچار مسمویمت دارویی می شوند.

دکتر نجفی در ادامه خطر سقوط در منزل را از دیگر حوادث شایع در دوران کودکی دانست و گفت: برخی مواقع منازل فاقد  سیستم حفاظت در خروجی حیاط، راه پله ها و قسمت دوبلکس می باشند که منجر به سقوط کوک در اثر بی احتیاطی می شود.

رئیس مرکز  مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد توصیه کرد: از آنجا که کودکان قدرت و توانایی محافظت از خود را ندارند لذا باید والدین در این مواقع به کودک کمک کنند که اغلب موارد والدین فراموش نموده و کودک دچار آسیب می شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات سرویس های مدارس و بروز حوادث توصیه کرد: سوار کردن سرنشین در سروریس های مدارس اعم از مینی بوس و خودرو به ازای تعداد صندلی باشد همچنین کودکان کم سن از نشستن روی صندلی جلوی خودرو اجتناب کنند و از سوی دیگر تمام سرنشینان سرویس مدارس از کمربند ایمنی استفاده کنند.

نجفی با تاکید بر این که رانندگان سرویس مدارس دانش آموز را در سمت منزل پیاده کنند، خاطرنشان کرد: در صورتی که راننده در سمت مقابل اقدام به پیاده شدن کودک کرد موظف است کودک را تا سمت مقابل همراهی و هدایت کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد در پایان بر ایجاد حفاظ در ارتفاعات منازل اعم از راه پله ها همچنین نگهداری دارو در ظروف خاص و دور از دسترس قرار دادن دارو توسط والدین تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha