سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص صرع گفت: در مواردی مانند وجود ترکش که امکان MRI وجود ندارد با استفاده از روش Ictal SPECT می توان کانون صرع زا را تشخیص داد.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر جعفر مهوری در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در مواردی که لازم است کانون صرع زا را تشخیص دهند با تزریق ماده رادیواکتیو در ابتدای تشنج، کانون صرع زا ماده رادیواکتیو را به خود جذب کرده و در خود نگه می‌دارد به طوری که بعد از پایان تشنج این فرصت باقی می‌ماند تا توسط دوربین مخصوص مواد رادیواکتیو از سر بیمار عکسبرداری شود و این کانون در این تصاویر به خوبی تشخیص داده می‌شود که این به تشخیص کانون صرع زا کمک می‌کند.

وی افزود: مواردی که در MRI ضایعه مغزی دیده نمی‌شود و ضایعات متعددی وجود دارد با استفاده از این ماده می‌توان ضایعات یا مناطقی که در MRI دیده نمی‌شود کانون صرع زا را تشخیص داد.

مهوری تصریح کرد: این روش برای اولین بار در کشورمان و بر روی 43 بیمار در بیمارستان خاتم الانبیاء انجام شده است که موفقیت آمیز بوده است.

این فوق تخصص صرع اظهار کرد: در مواردی که فرد ترکش و یا ضایعه وسیع دارد و نمی توان MRI انجام داد با استفاده از روش Ictal SPECT در حین مانیتورینگ ماده رادیواکتیو t99 را تزریق و کانون صرع زا را تشخیص می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha