چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 58189

تغییر اقلیم، افزایش مصارف و نبود تعادل در محیط، آثار زیانبار خود را روی این دریاچه گذاشته است به طوریکه در ۵۰ سال گذشته کاهش 6۰میلی متری بارندگی در حوضه این دریاچه داشته ایم.

سلامت نیوز : تغییر اقلیم، افزایش مصارف و نبود تعادل در محیط، آثار زیانبار خود را روی این دریاچه گذاشته است به طوریکه در ۵۰ سال گذشته کاهش 6۰میلی متری بارندگی در حوضه این دریاچه داشته ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مغرب رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : تا زمانی که نتوانیم تمام ذینفعان را برای حراست از دریاچه ارومیه به عنوان ذخیرهگاه زیست کره به میدان بیاوریم در احیا این دریاچه موفق نمیشویم.

محمدجواد محمدی زاده  ادامه داد: مجموعه ای از عوامل مانند تغییر اقلیم، افزایش مصارف و نبود تعادل در محیط، آثار زیانبار خود را روی این دریاچه گذاشته است به طوریکه در ۵۰ سال گذشته کاهش 6۰میلی متری بارندگی در حوضه این دریاچه داشته ایم.

به گفته معاون رئیس جمهوری، هماکنون سطح زیر کشت در حوضه آبریزاین دریاچه 7۰۰هزار هکتار بوده، هشت میلیون تن محصول کشاورزی در این حوضه آبریز تولید و حدود 2/2 میلیارد متر مکعب آب دریاچه در پشت سدها مدیریت می شود برای همین با کسری حدود 1/1میلیارد مترمکعب آب در مخزن دریاچه مواجه شدیم.

در حال حاضر دریاچه ارومیه در وضعیت بسیار اسفباری قرار دارد به طوریکه هر لحظه امکان خشکی ان می رود و اگر این اتفاق بیفتد فاجعه ای انسانی در این منطقه و حوزه این دریاچه رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha