سلامت نیوز : استفاده بی رویه در تماشای تلویزیون، بازیهای رایانه و تلفن همراه، تحرك را از كودكان می گیرد و تماشای تلویزیون و كار با رایانه رابطه مستقیمی با عادات غذایی در كودكان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی بندرعباس با اشاره به ترویج  نادرست استفاده از بازیهای رایانه ای و تماشای بیش از حد تلویزیون در كودكان گفت: تماشای بیش از حد استاندارد تلویزیون بیماری همچون یبوست را در كودكان درپی خواهد داشت و باید استاندارد دیدن تلویزیون كه زیر 2 ساعت در 24 ساعت در شبانه روزمی باشد توسط والدین رعایت شود.

دكتر فرهاد قهرمانی افزود: بچه هایی که در زمان های طولانی به تماشای تلویزیون می نشینند، بیشتر احتمال دارد که فعالیت بدنی کمی داشته باشند و هنگام تماشای تلویزیون از تنقلات استفاده کنند كه تاثیر به سزایی در اختلالات رشدی آنها خواهد داشت.

فوق تخصص گوارش و رشد كودكان مركز آموزشی درمانی كودكان بندرعباس با تاكید بر این نكته كه ساعات تماشای تلویزیون را محدود کنید و درهنگام صرف غذا تلویزیون را خاموش کنید، گفت: بهتر است برای تشویق کودکان به انجام کاری دیگر، در اتاقشان تعدادی کتاب، مجلات مخصوص بچه ها و جورچین ها را  بگذارید.

این عضو هیئت علمی با هشدار به تماشای بیش از حد تلویزیون در دروان كودكی خاطر نشان كرد: تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند منجر به گرفتن نمرات ضعیف در مدرسه، بی خوابی، مشکلات رفتاری، چاقی و رفتارهای مخاطره آمیز نیز بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha