چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 58205
سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو با اشاره به اینکه هر صدای مفصلی نشان بیماری نیست، گفت: نداشتن ریکاوری بین تمرینات باعث آسیب دیدگی زانوها می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز محمد رازی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ‌بسیاری از صداها در مفاصل در زمان نشستن و بلند شدن صداهای طبیعی است و هیچ اشکالی ندارد مگر آنکه این صداها توأم با درد باشد یا اینکه به دنبال یک آسیب‌دیدگی خاصی صدا ایجاد شود که از قبل نبوده باشد.

وی افزود: در این زمینه بسیاری از صداهای مفاصل در مچ پا، زانو و نقاط دیگر بدن طبیعی هستند و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کنند البته فرد نباید به حرکتی که ایجاد صدا می‌کند عادت کند و بخواهد این حرکت را به صورت بازی انجام دهد تا آن صدا بار دیگر تکرار شود و این کار به هیچ عنوان درست نیست.

رازی در تشریح آسیب‌دیدگی‌های زانوی افراد به‌خصوص ورزشکاران تصریح کرد: یکسری آسیب‌ها به دلیل بکارگیری بیش از حد اندام بدن است که فرد بدون رعایت زمان ریکاوری کافی و بازسازی مناسب بین دو تمرین به آن مبتلا می‌شود که بر اثر تمرینات سخت صورت می‌پذیرد و چون به مرور مفصل بازسازی لازم را نداشته دچار التهاب و عوارض مزمن می‌شود.

این فوق تخصص جراحی زانو خاطرنشان کرد: عوارض مزمن دیر رخ می‌‌دهند و متأسفانه دیر هم به درمان جواب می‌دهند و باعث می‌شود روزها و ماه‌ها فرد از درد نتواند آن فعالیت ورزشی خود را در سطح بالا انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha