سلامت نیوز : سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به قصور شرکت برق و دیر اقدام کردن در سیم‌کشی فشار قوی برق در یکی از روستاهای هریس که باعث مرگ یک پیرزن شد، گفت: 24 چادر زلزله‌زدگان دچار آسیب شد که تعویض می‌شوند.
 
به گزارش سلامت نیوز ، حسین درخشان در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به قصور شرکت برق و بنیاد مسکن در دیر اقدام کردن برای سیم‌کشی فشار قوی برق و احداث کانکس برای زلزله‌زدگان اظهار داشت: متأسفانه در ساعت 3 بامداد امروز 11 چادر زلزله‌زدگان به طور کامل سوخت و 13 چادر دیگر دچار آسیب‌دیدگی شد که تمام آنها با حضور امدادگران هلال احمر تعویض می‌شود.

وی افزود: شب گذشته به دلیل هوای سرد اهالی این روستا از هیتر برقی استفاده کرده بودند که به دلیل فقدان سیم‌کشی فشار قوی چادرهای زلزله‌زدگان به خاطر اتصالی برق آتش گرفت و متأسفانه یک پیرزن 70 ساله به دلیل سوختگی شدید جان خود را از دست داد.

درخشان تصریح کرد: هلال احمر قبلاً هشدار داده بود که باید محل چادرهای زلزله‌زدگان به زیرساخت‌های سیم‌کشی فشار قوی مجهز شود که البته شرکت برق به سیم‌کشی فشارقوی برخی روستاها اقدام کرد ولی برای این روستا هنوز این زیرساخت فشار قوی برق مهیا نشده بود و از طرف بنیاد مسکن نیز مشکل احداث کانکس برای زلزله‌زدگان برطرف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امدادگران هلال احمر برای تعویض این 24 چادر که دیشب دچار آتش‌سوزی شدند اقدام کرده‌اند.

احد باقرپور دهیار روستای «قراجا» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تأیید این خبر گفت: این حادثه حدود ساعت 3 بامداد امروز از اتصال برق یکی از چادرهای زلزله‌زدگان صورت گرفت و به سرعت به چادرهای دیگر زلزله‌زدگان سرایت کرد.

وی با انتقاد از اداره برق افزود: متأسفانه اداره برق کم کاری کرده و سیم‌های استفاده شده در چادرها زلزله‌زدگان برای روشنایی و بخاری برقی برای گرمایش مقاوم نیست که به همین دلیل اتصالی کرده و موجب آتش سوزی می‌شود.

باقرپور درباره نصب کانکس‌ها در این روستا نیز گفت: حدود 30 کانکس در حال نصب است اما تکمیل نشده و در و پنجره ندارند.

روستای «قراجا» در 17 کیلومتری خواجه قرار دارد و در زلزله 21 مرداد اهر و ورزقان 70 درصد خانه‌های این روستا تخریب شد و 10 نفر کشته شدند و این روستا در حدود یک هزار و 100 نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha