سلامت نیوز : مصرف سیگار از موثرترین عوامل بروز بیماری انسدادی مزمن ریوی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، متخصص داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: سرفه، تولید خلط و تنگی نفس سه علامت عمده بیماری انسدادی مزمن ریوی هستند که در مراحل پیشرفته تر باعث بروز نارسایی قلبی و در نهایت مرگ فرد می شود.

دکتر بابک پزشکی در ادامه گفت: قطعا تاکنون بیماران سیگاری زیادی دیده اید که از تنگی نفس رنج می برند.

وی اظهارداشت: بیماری انسدادی مزمن ریوی یکی از شایعترین بیماریهای مزمن ریوی است که در بزرگسالان وجود دارد و از لحاظ پزشکی با بیماری آسم متفاوت است.

وی افزود: در این بیماری انسداد پیشرونده و برگشت ناپذیر راههای هوایی وجود دارد که در اثر عواملی چون دود سیگار بوجود می آید.

 دکتر بابک پزشکی گفت: بر اساس آمار موجود این بیماری چهارمین علت مرگ در سراسر جهان است و پیش بینی می شود تا سال 2020 به رتبه سوم برسد.

این متخصص با بیان اینکه کشیدن سیگار بطور قطع یکی از موثرترین عوامل در بروز این بیماری است، اظهارداشت: برخی عوامل شغلی مثل کار در معادن ذغال سنگ و یا صنایع منسوجات و یا پخت نان به روش سنتی تماس غیر مستقیم کودکان با دود سیگار والدینشان، آلودگی هوای محیط و برخی بیماریهای ژنتیکی از عوامل بروز این بیماری هستند.

دکتر پزشکی گفت: سرفه، تولید خلط و تنگی نفس سه علامت عمده این بیماری هستند که در مراحل پیشرفته تر باعث بروز نارسایی قلبی و لاغری و ضعف شدید و در نهایت مرگ فرد می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به اینکه بهترین راه، پیشگیری از بروز این بیماری با دوری جستن از عوامل خطر ساز آن صورت می گیرد، تصریح کرد: در مراحل پیشرفته درمان قطعی وجود ندارد.

وی در خصوص درمان های بیماری گفت :درمان هایی که در حال حاضر برای این بیماری وجود دارند، عبارتند از: قطع سیگار که در درجه اول اهمیت می باشد و قطعا یکی از موثرترین درمان هاست، استفاده از اکسیژن برای بیمارانی که نارسایی تنفسی دارند، استفاده از داروهایی که باعث گشاد شدن راههای تنفسی می شوند مثل انواع اسپری هایی که وجود دارند و با نظر پزشک معالج تجویز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha