سلامت نیوز: با توجه به نبود ارز در بازار، چطور ۳۳ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود؟ این میزان کالای قاچاق از کجا تامین می‌شود؟ ارز در ایران تابع فروش نفت است و نفت دست دولت است. پس چگونه دولت خود را ناآگاه از بازار نامناسب ارز می‌داند.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: جامعه کارگری کشور تاوان تصمیمات غلط دیگری را می‌دهد و در آتشی می‌سوزد که در برافروختن آن هیچ نقشی نداشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا در گیلان، حسین كمالی بعد از ظهر روز - پنجشنبه - در نشست دبیران اجرایی خانه های كارگر سراسر كشور كه در استراحتگاه كارگران چمخاله برگزار شد، با انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهوری مبنی بر برخورداری مردم از خریدهای غیر ضروری برای کنترل بازار و ارز، تاکید کرد: در آمدهای نفتی برای کلیه کشورهای تولیدکننده نفت افزایش پیدا کرده و به ۱۴ دلار در هر بشکه رسیده است، علی‌رغم آنكه قیمت نفت سنگین ایران در هر بشکه در روز گذشته ۱۱۰ دلار معامله شده، وضع اقتصاد كشور مناسب و مطلوب نیست.

كمالی با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطرانشان کرد: به جای اینکه میزان اشتغال زایی افزایش و حجم واردات به کشور کاهش پیدا کند، تعدادی از شهرک‌های صنعتی از جمله ساوه تعطیل یا البرز نیمه تعطیل شده و حالت گورستان پیدا کرده است.

او با انتقاد از اینکه حق سوال کردن از دولت وجود ندارد، تصریح کرد: آنان پول ملت را بین افراد خاص توزیع می‌کنند و از بین می‌رود و هر جا که سرمایه گذاری منجر به شکست می‌شود پول ملت از بین می‌رود.

به گفته كمالی دولت سوال کنندگان خود را مشکل دار و مغرض معرفی می‌کند و اگر سوال شود ناراحت می‌شود و می‌گوید این پول مال دولت است و به هر کسی بخواهد می‌دهد و یا نمی‌دهد.

دبیركل حزب اسلامی كار تاکید کرد: این پولی که در بین افراد خاصی از کشور توزیع می‌شود مال دولت نیست و در دست دولت امانت است و باید آن را به درستی مدیریت کند.

کمالی با انتقاد از نوسان نرخ دلار در کشور و کسری ارز در بازار اظهار کرد: با توجه به نبود ارز در بازار، چطور ۳۳ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود؟ این میزان کالای قاچاق از کجا تامین می‌شود؟ ارز در ایران تابع فروش نفت است و نفت دست دولت است. پس چگونه دولت خود را ناآگاه از بازار نامناسب ارز می‌داند.

وی گفتگو صادقانه واقعی با مردم را بهترین راه حل برای دولت‌ها عنوان و تصریح کرد: این نوع گفتگو باعث می‌شود مردم پشت سر دولت قرار بگیرند.

كمالی معتقد است افزایش نرخ ارز برای جبران مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است و دولت باید با مردم مسائل مشکلات فعلی را به طور شفاف درمیان بگذارد و تقصیر‌ها را گردن تحریم و مجلس و منتقدین نیاندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha