دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5824

دانشمندان ژاپنی اولین رحم مصنوعی را به منظور ارائه محیطی برای میزبانی تخمک هایی که به شیوه مصنوعی بارور شده اند، ساخته اند.

اولین رحم مصنوعی در ژاپن ساخته شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، تیم تحقیقاتی ترئو فوجیئی از موسسه علوم صنعتی دانشگاه توکیو برای ساخت این رحم مصنوعی از تکنیکی استفاده کرده است که در حال حاضر تنها برای جنین های موش مورد استفاده قرار می گیرد.

نتایج این تحقیقات که در مجله "نیوساینتیست" منتشر شده است، نشان می دهد که این دانمشندان جنین ها را در یک محلول روغن معدنی و یک مایع مخصوص کشت داده اند. در این تکنیک زمان لازم برای توسعه جنین بیشتر از زمان عادی است.

سپس این محققان با ساخت تراشه ای به بزرگی 2 در 5/0 میلیمتر شرایط طبیعی رحم مادر را بازسازی و در آن جنین ها را لانه گذاری کردند.

بنابراین گزارش، به گفته این محققان اگرچه زمان لازم برای لقاح تخمک ها بیشتر از زمان طبیعی است، ولی دوره رشد سلولهای تخم در این تراشه بسیار سریعتر از زمان رشد در لوله آزمایشگاه است. به طوری که 80 درصد از جنین ها تنها در مدت 72 ساعت رشد می کنند، این درحالی است که با متد کلاسیک رشد در لوله آزمایشگاه ، تنها 20 درصد از جنین در مدت 72 ساعت رشد می کند.

این دانشمندان امیدوارند که با بهتر کردن شرایط محیطی شبیه تر به رحم مادر، 90 درصد از جنین ها در این مدت زمان رشد کنند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha