سلامت نیوز: معاون امور بهداشت وزیر بهداشت از تصویب سند ملی نظارت بر اغذیه فروشی‌ها و سند ملی سلامت سالمندان در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خبر داد.

علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌و‌گو با فارس افزود: در آخرین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، سند ملی سلامت سالمندان و سند ملی نظارت بر اغذیه فروشی‌ها به تصویب رسید که به منزله مصوبه هئیت دولت است.

معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به افزایش سن امید به زندگی در کشور، جمعیت سالمندی در ایران به سرعت رو به افزایش است و با توجه به نتایج آخرین سرشماری مرکز آمار ایران و مطالعات وزارت بهداشت هم اکنون حدود 8 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و با توجه به سیر روز افزون جمعیت سالمندی باید از هم اکنون برای آینده کشور و رسیدگی به نیازهای سالمندان برنامه‌های همه جانبه دقیقی داشته باشیم.

وی گفت: در برنامه‌ریزی برای سالمندان باید همه جنبه‌های رفاهی، سلامت جسمی، روانی، بیماریهای واگیر و غیر واگیر دیده شود به همین علت سند ملی سلامت سالمندان با در نظر گرفتن جمیع جهات و با همکاری دستگاههای مختلف تدوین شد و هفته گذشته در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسید.

مصداقی نیا افزود:‌ این سند فقط یکسری ریزه‌کاریهایی دارد که باید به اتمام برسد و بعد از آن به زودی برای اجرای از طرف دولت به دستگاههای اجرایی ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: سند دیگری که در جلسه شورای عالی سلامت به تصویب رسید، سند ملی نظارت بر اغذیه فروشی‌ها شامل رستورانها و همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است که با همکاری شورای اصناف تهیه شده بود.

وی گفت: هدف از تدوین این سند ملی این است که بتوانیم با همکاری بین بخشی نظارت بهتری بر موسسات تهیه و توزیع مواد غذایی داشته باشیم تا سلامت مردم ارتقا پیدا کند.

مصداقی نیا افزود: این سند ملی نیز بعد از تدوین جزییات آن از سوی دولت ابلاغ خواهد شد.

شورای عالی سلامت و امنیت غذایی عالی ترین نهاد سیاستگذاری و تصمیم گیری حوزه سلامت در دولت است که رئیس آن رئیس جمهوری است و تعدادی از وزرا عضو این شورا هستند. دبیر این شورا وزیر بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha