سلامت نیوز: به گفته مجری طرح، داروی فاکتور 8 برای بیماران هموفیلی مراحل تایید نهایی در وزارت بهداشت را طی می کند و با تایید وزارت بهداشت تا یک ماه آینده آماده انجام تستهای بالینی می شود.

وی با اشاره به رویکردهای جهانی برای استفاده از فاکتور 8 مشتق از پلاسما توضیح داد: در فاکتور 8 مشتق از پلاسما، خون فردی گرفته می شود و به فرد دیگری تزریق می شود و این امر همواره نگرانی هایی در زمینه انتقال نا خواسته بیماری از یک فرد به فرد دیگر وجود داشته است از این رو در جامعه جهانی به تدریج به سمت تولید داروهای نوترکیب انسانی روی آورده اند.

مقصودی، با تاکید بر اینکه داروهای نو ترکیب سالم تر و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، خاطر نشان کرد: از این رو از 9 سال قبل کار مطالعاتی و تحقیقات دانشگاهی تولید فاکتور 8 نوترکیب انسانی در دستور کار قرار گرفت و اجرای پایلوت آن نیز در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرایی شد.

مجری طرح با اشاره به مراحل تولید فاکتور 8، ادامه داد: پس از انجام تست های نهایی برای دریافت تاییدیه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.

وی از آغاز مطالعات بالینی فاکتور 8 خبر داد و یادآور شد: با دریافت تاییدیه از سوی وزارت بهداشت امیدواریم بتوانیم تا یک ماه آینده مطالعات بالینی این دارو را آغاز کنیم. در صورت کسب نتایج مورد انتظار، این دارو را وارد بازار خواهیم کرد.

مقصودی با اشاره به نتایج به دست آمده از بخش پایلوت این دارو خاطر نشان کرد: نتایج تست هایی که از مطالعات پایلوت به دست آمد نشان داد که داروی تولید شده مشابه خارجی است و کلیه استانداردها در آن رعایت شده و قابلیت عرضه به بازار را دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاکتور 8 که وارد می شود از نوع مشتق از پلاسما است، اضافه کرد: با استفاده از این دارو بیماران هموفیلی می توانند داروی سالم دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha