وزیر بهداشت گفت: تمام بیمارستانهای كشور اكنون اطلاعات پرسنلی و تجهیزاتی خود را با استفاده از نرم افزارهای كامپیوتری ثبت می‌كنند.

بیمارستانهای كشور مجهز به سیستم ثبت الكترونیكی شدند

كامران باقری لنكرانی، در گفت و گو با فارس،‌افزود: تمام بیمارستانهای كشور اكنون اطلاعات پرسنلی، تجهیزات پزشكی و اطلاعات مربوط به تختها و پزشكان را وارد نرم افزارهای ویژه‌ای كه به همین منظور تهیه شده است، می‌كنند و ما اكنون در هر زمانی می‌‌توانیم كمبودها و نیازهای بهداشتی- درمانی هر شهر،شهرستان و استان را احصا كنیم.
وی افزود: اجرای این سیستم ثبت داده ها كمك بزرگی به جمع آوری آمارها و گزارش گیریهای كشور است كه از این ظرفیت برای دستیابی به شاخصهای بهداشتی كشور نیز استفاده می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: با وجود این، كار بزرگی كه در عرصه سلامت با استفاده از فناوری جدید اطلاعات در حال انجام است، اجرای طرح بزرگ پرونده الكترونیك سلامت ایرانیان است كه تلاش ما این است با استفاده از پروژه كارت ملی به شكل مطلوبی اجرا شود كه از دوباره كاری آن در آینده جلوگیری شود.
وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد حواله‌های خرید تجهیزات پزشكی گران قیمت برای بیماران خاص توضیح داد: این كار در گذشته از طریق هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت انجام می‌شد اما اكنون بیش از 6 سال است كه این ارز قطع شده است و ما ارزی برای دادن حواله تجهیزات پزشكی به بیماران خاص نداریم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha