سلامت نیوز: با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخش سل مقاوم به درمان (MDR) در مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرضیه وحید دستجردی در  آیین بهره‌برداری از بخش درمانی سل مقاوم به درمان بیمارستان سینا تبریز اظهار کرد: این بخش می‌تواند سهم جذب گردشگر در حوزه سلامت را ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌ها زمینه رشد باسیل مولد سل را فراهم می‌کنند، افزود: بیماری سل در جهان روند رو به رشد دارد.

وحیددستجردی به تفاوت سل معمولی و سل مقاوم به درمان از بعد هزینه درمان اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه درمان سل معمولی چهار تا پنج میلیون ریال و هزینه درمان سل مقاوم به درمان 450 میلیون ریال تا یک میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی به وجود بیماران مبتلا به سل مقاوم به درمان در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: این بخش می‌تواند بخشی از بیماران ورودی به کشور را پوشش دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جریان زلزله ارسباران قدردانی کرد و گفت: این دانشگاه جزو برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش سل مقاوم به درمان ( MDR ) در مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز به بهره‌برداری رسید.

پرویز محمدی‌نسب معاون اداری و مالی مرکز آموزشی درمانی سینای تبریز نیز گفت: این بخش به مساحت 600 متر مربع، هشت تخت داشته که چهار تخت آن ایزوله و چهار تخت ICU بوده و ایجاد این بخش چهار میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha