شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 58258
سلامت نیوز: كودكان از بدو تولد تا 18 سالگی به دلیل این كه در سنین رشد هستند نیاز به دریافت مداوم مواد غذایی دارند در نتیجه در این سنین به هیچ وجه توصیه نمی شود كه رژیم غذایی برای لاغری بگیرند.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در این سنین اگر كودكان چاق بودند لازم است تحرك و فعالیت بدنیشان را زیاد كنند و عادات بد غذایی كه منجر به چاقی می شود مانند خوردن غذاهای چرب، شیرین و نوشابه های گازدار را ترك كنند.

فروزان صالحی افزود: گرسنگی بیش از حد نه تنها فرد را لاغر نمی كند بلكه اثر معكوس هم دارد و باعث چاقی می شود.

وی تصریح كرد: هنگامی كه فرد خیلی گرسنه بماند اگر مقدار كمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار كم را به صورت چربی درمی آورد و ذخیره می كند تا اگر در آینده گرسنه شد بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده كند پس اگر بدن گرسنه بماند برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می كند كه منجر به چاقی می شود.

صالحی خاطرنشان كرد: چاقی با بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان ارتباط دارد و افراد چاق بیشتر در معرض این خطرات هستند همچنین گرسنگی سبب می شود تا قدرت یادگیری ما كم شود و نتوانیم در درس هایمان موفق باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha