نشریه بین‌المللی انگلیسی زبان "علوم و تكنولوژی محیط زیست" (‪(IJEST‬ واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به كسب درجه ‪ ISI‬شد.

پیش از این نشریه‌های علمی پژوهشی دانشگاه‌های تهران، شریف، شیراز، علوم پزشكی تهران و مركز تحقیقات پلیمر ایران این درجه را دریافت كرده بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دكتر "جعفر نوری" دبیر این نشریه و عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات گفت: این نشریه، تخصصی‌ترین نشریه علمی پژوهشی كشور در رشته‌های مهندسی، علوم و مدیریت محیط زیست است كه مخاطبان اصلی آن استادان و دانشجویان مقاطع دكترا و كارشناسی ارشد از كشورهای مختلف دنیا نظیر فرانسه، انگلستان، ایرلند، آلمان، چین، نروژ، آلمان، آمریكا، استرالیا و كانادا هستند.

وی ادامه داد: نشریه (‪ (IJEST‬دارای موضوعاتی نظیر علوم و مهندسی و مدیریت محیط زیست، آلودگی‌های آب، هوا، خاك، انرژی و تمامی مسائل مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار است.

نوری اظهار داشت: این نشریه تاكنون در ‪ ۳۰‬مركز اطلاعاتی جهان، ایندكس شده و وابسته به مركزتحقیقات و مطالعات محیط زیست و انرژی، انجمن متخصصان محیط زیست كشور و دانشكده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات است.

وی افزود: تاكنون ‪ ۱۶‬شماره از فصلنامه علوم و تكنولوژی محیط زیست با سردبیری دكتر مجید عباسپور و صاحب امتیازی انجمن متخصصان محیط زیست ایران و دانشگاه آزاد اسلامی طی چهار سال اخیر به چاپ رسیده كه آخرین شماره آن از بین بیش از هزاران ژورنال متقاضی از دنیا موفق به كسب درجه عالی ‪ISI‬ شده است.

وی گفت: امروز شاهد این هستیم كه از بین هزاران نشریه متقاضی دریافت ‪ ISI‬كه سالانه تعداد معدودی از آن‌ها به این درجه نایل می‌شوند، یك نشریه علمی، پژوهشی از دانشگاه آزاد اسلامی موفق به اخذ این درجه شده و این‌ها نشان‌دهنده توسعه و رشد كیفیت و اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی در مجامع جهانی است.

دبیر نشریه بین‌المللی (‪ (IJEST‬به روند انتخاب، داوری و اولویت چاپ مقالات در این نشریه اشاره كرد و گفت: در هر شماره از این فصلنامه، حدود چهار مقاله از نویسندگان ایرانی و ‪ ۱۴‬مقاله از نویسندگان كشورهای خارجی به چاپ می‌رسد.

نوری ادامه داد: این نشریه به صورت تمام رنگی با كاغذ گلاسه و براساس سیستم هاروارد تهیه شده و اعضای هیات تحریریه آن متشكل از استادان برجسته كشورهای‌نروژ، آلمان، آمریكا،استرالیا، پاكستان، دانمارك، انگلیس و كانادا هستند.

عضو هیات تحریریه نشریه بین‌المللی علوم‌و تكنولوژی محیط زیست واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان كرد: مطالب از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی به آدرس ‪ www.ceers.org‬جمع‌آوری شده و امكان دسترسی ‪ online‬و جست‌وجوی مقالات در این سایت فراهم است.

وی توسعه علوم و فنون محیط زیست در سطح جامعه، پذیرش مقالات علمی، پژوهشی و انتشار تازه‌های جدید رشته محیط زیست را از اهداف اصلی انتشار این نشریه دانست و گفت: انتشار هر نشریه علمی و تكنولوژیكی در جامعه و مجلات علمی، پژوهشی، پشتوانه بالایی در جامعه علمی و دانشگاهی كشور محسوب می‌شود.

وی خواستار حمایت و تشویق رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از انتشار این گونه مجلات در واحدهای دانشگاهی كشور شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha