شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 58260
سلامت نیوز: رئیس ستاد عملیات حج 91 مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی به خانمها توصیه کرد که در استفاده پله برقی عجله نکنند چرا که تعدادی از زائران دچار شکستگی استخوان شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در حالی که مرکز پزشکی حج و زیارت قبل از آغاز مناسک حج با برگزاری چندین همایش و کارگاههای علمی به نوعی در صدد کاهش مرگ و میر و بیماری در کاروان زائران ایرانی بود ولی برخی از حوادث و بیماریها همچنان جان زائران را تهدید می کند.

ولید دنده بر رئیس ستاد عملیات حج 91 مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: هر چند اقدامات مناسبی برای تامین سلامت زائران انجام شده ولی عدم توجه و رعایت احتیاط زائران به خصوص خانمها در هنگام استفاده از پله برقی موجب شده تا دچار حادثه شوند.

وی گفت: چادر و لباس خانمها در هنگام استفاده از پله برقی لابلای پله ها گیر کرده و حتی موجب شکستگی استخوان و دیگر مشکلات جسمی شده اند که توصیه می کنیم مراقب بوده و عجله نکنند.

معاون مرکز پزشکی حج به پزشکان و مدیران کاروان توصیه کرد که نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را به برخی زائرین بیاموزند وبه زائرین به ویژه کهنسال توصیه کرد: در تراکم جمعیت مواظب خود باشند و حتی الامکان از حضور در مکانهای پر تراکم خودداری کنند.

همچنین زائرین برای جلوگیری از سر خوردن در حمام و یا راهروهای هتل از دم پایی غیر ابری و عاج دار استفاده کنند. از دستگیره های موجود در حمام جهت راه رفتن و بلند شدن و خارج شدن از وان استفاده نمایند.

ولید دنده بر همچنین از احیای یک زائر ایرانی به نام "شیر علی اربابی" که ایست قلبی کرده بود در بیمارستان اجیاد مکه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴ بیمار در بیمارستان صعودی بستری هستند که به دلیل مشکلاتی از جمله شکستگی استخوان ران در اثر لیز خوردن، سکته مغزی و یا سکته قلبی هم اکنون در حال درمان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha