سلامت نیوز: پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد كه برای داشتن قلبی سالم و جلوگیری از بروز حملات و نارسایی‌های قلبی باید نكاتی را رعایت كرد كه ازجمله آنها عدم‌مصرف خودسرانه دارو و مكمل‌ها و درمان سریع عفونتها و دوری از روابط پر تنش بین فردی است.

محققان در پژوهش‌های جدید و همه جانبه خود دریافته‌اند یكسری از فاكتورها در بروز مشكلات و بیماریهای قلبی دخیل هستند كه شاید ظاهراً كمی عجیب به نظر برسد.

یكی از این فاكتورها؛ محل زندگی افراد است به گونه‌ای كه نتایج یك پژوهش در سال 2001 میلادی ثابت كرده است ساكنان محله‌های كم‌درآمد نسبت به ساكنان محله‌های پردرآمد ۳ برابر بیشتر با احتمال ابتلا به بیماریها و مشكلات قلبی روبه‌رو هستند.

یكی دیگر از فاكتورها و عواملی كه در ابتلای افراد به بیماریهای قلبی تأثیر می‌گذارد و شاید كمتر به آن توجه شده است، آنتی بیوتیك‌ها است. مطالعات در سال 2012 میلادی نشان داده است كه آنتی‌بیوتیك آزیترومایسین با خطر بیشتر حمله قلبی خصوصاً در بیماری‌‌های قلبی ارتباط دارد.

در همین حال، می‌توان از مكمل‌های كلسیم به عنوان یكی دیگر از فاكتورها و عوامل خطر ساز در زمینه حملات قلبی یاد كرد.

در نتایج مطالعات انجام شده در سال 2012 میلادی آمده است كه مصرف‌كنندگان مكمل‌های كلسیم با حملات قلبی بیشتری روبه‌رو بوده‌اند، لذا مشورت با پزشك درباره مصرف كلسیم ضروری است.
منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha