سلامت نیوز: یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ضمن تاکید بر انجام معاینه دقیق چشم، پیش از انجام اعمال زیبایی بخش فوقانی صورت، هشدار داد: اشک ریزش، خشکی چشم، دوبینی و یا از دست رفتن قدرت بینایی از جمله مشکلاتی است که پس از انجام اعمال زیبایی نظیر تزریق چربی و بوتاکس گزارش شده است، در واقع هیچ عارضه‌ای پس از تزریق یا سایر اعمال زیبایی در ناحیه فوقانی و میانی صورت، پلک و ابرو وجود ندارد که با چشم در ارتباط نباشد.

دکتر محسن بهمنی کشکولی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هر تزریقی در صورت از محدوده گونه تا محل رویش مو نظیر بوتاکس، فیلر، چربی و همچنین هرگونه جراحی نظیر لیفتینگ ابرو، پیشانی، پف پلک، افتادگی پلک و پروتز گونه تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر روی چشم دارد.

وی در پاسخ به اینکه مرجع رسمی انجام اعمال زیبایی از این دست بر عهده کدام گروه پزشکی است، گفت: تعیین نمی‌کنیم مرجع چه کسی است، بلکه هر پزشک در هر گروه فوق تخصصی که قصد انجام این عمل را دارد، بایستی برای جلوگیری از این عوارض به معاینه کامل چشم پزشکی توجه جدی داشته باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه انجام معاینات چشمی دو مزیت عمده دارد، اظهار کرد: نخست آن که ممکن است اجزایی چون پمپ اشک دچار اشکال باشد، در این صورت اگر پزشکی که متخصص چشم نیست، از این موضوع آگاهی داشته باشد علاوه بر جراحی برای رفع پف چشم به درمان پمپ اشک نیز کمک می‌کند. بنابراین بیمار هم به زیبایی دلخواهش رسیده و هم مشکل چشمی‌اش برطرف می‌شود. مزیت دوم آن که از بروز عوارض جلوگیری می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، ضمن هشدار نسبت به اینکه کم نداریم افرادی را که عمل جراحی از قبیل رفع پف چشم یا تزریق انجام می دهند و ظاهر دلخواهی هم پیدا می‌کنند اما مشکل چشمی پیدا کرده و مثلا دچار اشک ریزش، خشکی چشم، دوبینی و یا از دست رفتن قدرت بینایی می‌شوند، عنوان کرد: این در حالی است که با معاینه دقیق چشم قبل از عمل، دیگر با این مشکلات مواجه نخواهند شد.

بهمنی اضافه کرد: هیچ عارضه‌ای پس از تزریق یا سایر اعمال زیبایی در ناحیه فوقانی و میانی صورت و پلک و ابرو وجود ندارد که با چشم در ارتباط نباشد گفت: معاینه، به میزان زیادی از بروز عوارض چشمی می‌کاهد. به عنوان مثال تزریق بوتاکس بدون آگاهی، برای فردی که عضله پلک ضعیفی دارد، ممکن است به افتادگی پلک و دوبینی منجر شود.

وی در پایان تاکید کرد: در حیطه پزشکی اعمالی وجود دارد که گروه‌های مختلفی از جمله متخصصان ترمیمی چشم یا پوست می‌توانند آن را انجام دهند اما نکته ضروری این است که با تعامل یکدیگر چه کنیم تا عوارض ناشی از اعمال زیبایی به کمترین میزان خود برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha