سلامت نیوز: رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان اهر با اشاره به حضور سه روزه متخصصان و فوق تخصصان مجمع درمانگران داوطلب (مدد) سازمان نظام پزشکی در ورزقان، گفت: در این سفر گروه مدد محرومان، نتوانستیم خدمات جراحی رایگان را به زلزله‌زدگان ارائه دهیم چرا که مسوولان بیمارستان اهر در هماهنگی‌هایی که پیش از این صورت گرفت عنوان کردند، راه پله بیمارستان تخریب شده و مشکل رفت و آمد وجود دارد.

دکتر مقصود پویا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هماهنگی‌های صورت گرفته با مسوولان بیمارستان اهر و تبریز و همچنین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای لحاظ یک بیمارستان پشتیبان به منظور ارائه خدمات جراحی رایگان گروه مدد محرومان سازمان نظام پزشکی به زلزله‌زدگان ورزقان، گفت: در این زمینه مکاتباتی با بیمارستان اهر انجام دادیم و نامه نوشتیم که همکاری کنند، اما مسئولان این بیمارستان دلیل آوردند که راه پله بیمارستان تخریب شده و رفت و آمد مشکل است و مسائل این چنینی را عنوان کردند.

وی گفت: رییس شبکه بهداشت و درمان ورزقان نیز پیگیر هماهنگی با بیمارستان تبریز بود، اما در روز آخر هماهنگی‌ها بیمارستان طالقانی را به عنوان بیمارستان پشتیبان به ما اعلام کردند که این بیمارستان تنها خدمات زنان و زایمان را ارائه می‌دهد.

رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان اهر افزود: ورزقان حتی یک متخصص ندارد و ساکنان این منطقه برای ویزیت متخصص و فوق تخصص و یا انجام سونوگرافی و دریافت خدمات رادیولوژی ناچارند راهی اهر یا تبریز شوند که این موضوع مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد است.

پویا با اشاره به حضور گروه مدد محرومان سازمان نظام پزشکی در ورزقان و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی شامل زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپد، داخلی، گوش، حلق و بینی، مامایی، پزشک عمومی، رادیولوژی، اطفال و ... گفت: هر چند این موضوع خدمت کوچکی برای مردم زلزله زده ورزقان است،‌ اما امیدواریم در دور بعد سفر مدد محرومان نظام پزشکی به مناطق زلزله‌زده، پشتیبانی یک بیمارستان را برای انجام خدمات جراحی رایگان داشته باشیم. هر چند که اگر همت جدی از سوی مسوولان بیمارستان‌های اهر و تبریز و همچنین معاونت درمان دانشگاه وجود داشت، این خدمات قابل ارائه بود، اما مشکل بازسازی ساختمان‌ها مانع از ارائه این خدمات به زلزله‌زدگان ورزقان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha