شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 58283
سلامت نیوز: دکتر سید علی آذین معتقد است، برای داشتن روابط جنسی رضایت بخش بین زوجین ، پیش نیاز هایی وجود دارند که اگر از آنها غفلت شود ، می تواند به این ارتباط  لطمه جدی وارد کند.

وی گفت: زندگی سالم جنسی و رضایت بخش ، در کنار صمیمیت بین زوج و تعهد و مسئولیت پذیری ، از ارکان  مهم یک رابطه پایدار است.

وی افزود: متاسفانه به شکل شایعی به ویژه با گذشت زمان ، رابطه جنسی در روابط  بین زوج جایگاه خود را از دست می دهد و به تدریج یکی از طرفین و گاه هر دو اصولا انتظاری در این  باره از یکدیگر ندارند و به این ترتیب یکی از عناصر استحکام عشق و علاقه به سستی می گراید.

این متخصص پزشکی اجتماعی ، صمیمیت بین زوج را عامل تعیین کننده در روابط و مناسبت های جنسی بین آنها خواند و گفت : اگر زن و شوهر نتوانند نیازها ، انتظارات و آنچه برایشان مهم تر است را به نحو مناسب و با بهره گیری از مهارت های ارتباط موثر ابراز نمایند ، یکی دیگر از عناصر استحکام عشق و علاقه دچارآسیب می شود.

دکتر سید علی  آذین تاکید کرد: زن و شوهر باید برای جنسیت طرف مقابل و خصوصیات مرتبط با آن احترام قائل باشند.

مسئول کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ابن سینا خاطر نشان کرد: داشتن زندگی سالم و رضایت بخش جنسی یکی از ملزومات حفظ طراوت زندگی و دوام عشق است و اگر خللی در این باره احساس می شود هر دو طرف باید به شکل مسئولانه ای به دنبال حل این مشکل باشند تا از کمک متخصصین و مشاوران متبحر در این باره استفاده کنند.

دکتر سید علی آذین کلینیک های سلامت جنسی را گام موثری در کاهش مشکلات جنسی بین زوجین دانست و افزود: این کلینیک‌ها برای پاسخگویی به نیازهای افراد در تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان و زنان، آموزش بهداشت جنسی، تشخیص و درمان بیماری‌های قابل انتقال از راه تماس جنسی از جمله بیماری‌های ویروسی تناسلی و… طراحی شده اند.
مدیر درمان مرکز درمان فوق تخصصی ناباروری ابن سینا با تاکید بر این نکته که سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد، افزود: اختلال در سلامت جنسی هم برای خود فرد عوارضی نظیر افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد ‌به ‌نفس و انزوا را به همراه دارد و هم باعث بروز مشکل در حوزه روابط خانوادگی و زناشویی می‌شود که در ‌‌نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا حقوقی ختم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha