سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از صدور دفاتر یکسان و کارت‌های الکترونیکی سلامت با تشکیل سازمان بیمه سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، امیرحسین قاضی‌زاده در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت به ایرانیان که در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد در خصوص روند و نحوه تشکیل سازمان سلامت اظهار داشت: چند هدف مهم باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد و باید روش اخذ حق بیمه‌ها یکسان شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل سازمان بیمه سلامت باید کیفیت خدمات برای آحاد جامعه یکسان و با نگاه سلامت‌محور باشد ضمن اینکه در حوزه سازمان بیمه سلامت باید به دو موضوع پیشگیری و بهداشت توجه ویژه‌ای شود.

قاضی‌زاده ادامه داد:‌ یکی از مهمترین‌ ماموریت‌هایی که از سازمان بیمه سلامت خواسته شده این است که  تمامی منابع مالی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث نظارت باید در ساختار سازمان بیمه سلامت مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه در بحث بیمه تکمیلی نیز باید سازمان بیمه سلامت مدیریت و نظارت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مواردی که در سازمان بیمه خدمات درمانی سابق مغفول مانده این بود که پرداختی‌ها از جیب مردم کاهش نیافت که این خلاف مقررات و قوانین حوزه سلامت بود.

قاضی‌زاده با تاکید بر اینکه ما باید در حاشیه‌ها و روستاها دقت بیشتری بر نحوه زندگی هموطنان داشته باشیم ، گفت:‌تغذیه و اعتیاد یکی از مهمترین معضلات و مشکلات این افراد است که باید در این بخش حوزه سازمان بیمه سلامت پیش‌قدم شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  شورای نگهبان نیز کمترین ایراد را به بخش سلامت در برنامه پنجم توسعه گرفت و نگاه حداکثری را به قانون و اجرای آن داشت.

وی اضافه کرد: چشم‌انداز در حوزه سلامت و به خصوص در راه‌اندازی و تشکیل سازمان بیمه سلامت این است که یک بیمه پایه کامل برای آحاد  جامعه داشته باشیم و به دو مقوله سلامت و پیشگیری توجه ویژه‌ای شود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت باید بکوشد کد الکترونیک در حوزه سلامت برای هر فرد را طراحی کند و در واقع به سمتی حرکت کنیم که آحاد جامعه از یک دفترچه در بخش درمان و بیمه ای استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت بر عملکرد مالی یکی دیگر از وظایف سازمان بیمه سلامت است که در این بخش این سازمان باید بر عملکرد مالی سایر صندوق‌های بیمه‌ای مدیریت و نظارت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha