سلامت نیوز: تولید و مصرف محصولات ارگانیک در بسیاری از کشور‌ها رایج شده است اما در ایران فقط حدود ۲۵ محصول به صورت ارگانیک تولید می‌شود.

زوبین امیری افزود: همانطور که درصورت مصرف زیاد آنتی بیوتیک‌ها، بدن به این مواد شیمیایی مفید مقاوم می‌شود و اثر این دارو‌ها برای مصرف کننده از بین می‌رود، افزایش مصرف سموم شیمیایی نیز موجب مقاومت زمین‌های زراعی نسبت به این سموم شده است.

وی ادامه داد: بروز سرطان یکی از پیامدهای استفاده بیش از اندازه از سموم و کودهای شیمیایی در کشاورزی غیرارگانیک است.

به گفته وی، استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در کشاورزی غیرارگانیک موجب آلوده شدن خاک، آب و محصولات کشاورزی می‌شود.

امیری با تاکید بر لزوم کشاورزی ارگانیک اظهار داشت کشاورزی ارگانیک یک شیوه پایدار است که نه تنها به مصرف محصولات سالم و حفظ سلامت انسان منجر می‌شود بلکه دیگر آب و خاک را نیز آلوده نمی‌کند.

وی یادآور شد تولید و مصرف محصولات ارگانیک در بسیاری از کشور‌ها رایج شده است اما در ایران فقط حدود ۲۵ محصول به صورت ارگانیک تولید می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران گفت: پسته، عسل، چای، گردو، انار، کشمش، رب گوجه فرنگی، خرما، سیب زمینی، پیاز و زعفران از جمله محصولات اورگانیک در ایران هستند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه تولید و مصرف محصولات ارگانیک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به اطلاع رسانی دراین زمینه کمک کند.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه تخصصی غذای سالم تا جمعه ۲۱ مهرماه ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ از این جشنواره بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha