شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 58291
سلامت نیوز: برخلاف تصور برخی افراد، استرس روانی آن قدرها هم روی سرعت سفید شدن مو تاثیر ندارد و این موضوع بیشتر به دلیل روند پیری و گذشت عمر است و سرعت سفید شدن مو از لحاظ ژنتیکی، از پیش تعیین شده است.

به گزارش سایت «Readers digest»، سفید شدن مو با مرگ و میر زودرس و بیماری ارتباطی ندارد؛ هرچند برخی بیماری ها مانند «ویتیلیگو» (نوعی اختلال خودایمنی) باعث بی نظمی رنگ دانه های مو می شود. رنگدانه های مو به دو دسته تقسیم می شود؛ قهوه ای متمایل به سیاه و زرد متمایل به قرمز، مقدار و میزان ترکیب هر یک از این ها، رنگ موی فرد را مشخص می کند. وقتی مو ملاتونین خود را از دست می دهد کاملاً سفیدرنگ می شود، این رنگدانه در سلول هایی به نام ملانوسیتی که در پیاز مو قرار دارد، تولید می شود.

 ملانوسیتی، رنگ را به مو اضافه می کند. با گذشت عمر فعالیت این سلول ها کند می شود و در نهایت دیگر رنگدانه تولید نمی کند. به طور کلی، روند سفید شدن مو در اروپایی ها زودتر روی می دهد و پس از آن ها آسیایی ها و بعد آفریقایی ها قرار دارند. جالب است بدانید که از هر ۱۰نفر یک نفر در سن بازنشستگی دچار سفیدی مو نمی شود. از دهه ۳۰ زندگی، سفید شدن مو در هر ۱۰سال ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.
منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha