سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نظارت، بررسی و صدور مجوز بیمه های تکمیلی بر اساس قانون از سوی سازمان بیمه سلامت انجام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده در نخستین همایش مدیران سازمان بیمه سلامت که روز شنبه برگزار شد، گفت: مفهوم پیشگیری و عدالت با تشکیل سازمان بیمه سلامت ظهور پیدا کرده است و همچنین تامین سلامت طبق اصل 3 قانون اساسی امری حکومتی است و دولت موظف است سلامت مردم را تامین کند و این امر اتفاق نمی افتد مگر اینکه نوع خدماتی که به مردم ارائه می شود بسیار متنوع وخاص باشد.

وی تاکید کرد: با تشکیل سازمان بیمه سلامت روابط مالی و خدمات درمانی شفاف تعریف خواهد شد به طوری که در ساختار این سازمان تمامی موارد در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، موضوعی که در سازمان بیمه سلامت به دنبالش هستیم تعریف بسته پایه موثر با ضریب نفود بالا برای تمام ایرانیان است به طوری که برای ارائه خدمات نیازی به پرداخت هزینه زیاد نباشد تا زندگی مردم تحت الشعاع هزینه های درمان و بیماری قرار نگیرد.

قاضی زاده  گفت: میزان فرانشیز، روش اصل بیمه، صدور دفترچه بیمه و یا سودی که برای مردم درنظر گرفته خواهد شد درآینده نزدیک در سازمان بیمه سلامت نوع و نحوه آن مشخص می شود.

وی گفت: این سازمان هم اکنون در مرحله استقرار است و سایر صندوق های بیمه ای نیز به زودی از آن تجمیع خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل سازمان بیمه سلامت نظارت مناسبی  بر عملکرد مالی بیمه ها انجام خواهد شد، گفت: نیازی نیست تا سازمان تامین اجتماعی نیز در این سازمان ادغام شود به طوری که فقط باید تامین اجتماعی از سازمان بیمه سلامت خرید خدمت کند.

وی گفت: درحال حاضر نوع مدیریت سازمان سلامت، هیات امنایی است که اعضا نیز تعیین شده اند و به زودی این سازمان رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به نوع همکاری سازمان های بیمه ای با سازمان بیمه سلامت گفت: سهام دار شدن صندوق ها در سازمان بیمه سلامت هنوزمشخص نیست و در آینده نیز نوع همکاری آنها با تدوین راهکارها و هماهنگی با خود صندوق های بیمه ای مشخص خواهد شد.

وی درمورد فعالیت بیمه تکمیلی نیز گفت: تشکیل سازمان بیمه سلامت و نظارت، بررسی و صدرو مجوز بیمه های تکمیلی برعهده این سازمان خواهد بود.

به گفته وی امیدواریم در آینده نیز اعتبار وزارت بهداشت  به سازمان بیمه سلامت واگذار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha