دبیر کمیته حمایت از بیماری های خاص خراسان جنوبی گفت: 104 بیمار هموفیلی در این استان شناسایی شده اند که 20 درصد آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند.

در خراسان جنوبی ؛20 درصد بیماران هموفیلی دانش آموز هستند


به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند ، غلامرضا طاهری امروز در جمع خبرنگاران افزود: 60 درصد دیگر این بیماران را قشر جوان تشکیل می دهد که 40 درصد دارای معلولیت و 25 درصد دارای هپاتیت C هستند.

 وی اظهار داشت: کمیته حمایت از بیماران خاص در خراسان جنوبی 19 دی ماه امسال تشکیل شده است که 2 انجمن حمایتی در خصوص رسیدگی به امور این بیماران مجوز اخذ نموده و 2 انجمن دیگر در حال دریافت مجوز هستند.

 طاهری در ادامه گفت: انجمن بیماری های کلیوی و دیالیزی این استان از سال 72 کار خود را آغاز نموده که 70 بیمار در این راستا تحت پوشش قرار گرفته اند.

 وی با اشاره به اینکه انجمن بیماران تالاسمی در این استان در حال دریافت پروانه است ، افزود: تا کنون 39 بیمار تالاسمی در این استان شناسایی که میانگین سنی آنان 6 تا 18 سال است.

 طاهری یادآور شد: 80 درصد مبتلایان به تالاسمی در این استان را اقشار ضعیف جامعه شامل می شوند.

 وی با اشاره به وضعیت موجود بیماران خاص در خراسان جنوبی گفت: برای 249 نفر از بیماران خاص این استان کارت هوشمند جهت دریافت دارو صادر شده است که با این کارت می توانند 35 قلم دارو را با دز دارویی مشخص تهیه نمایند.

 دبیر کمیته حمایت از بیماری های خاص خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه های بیماران خاص در کشور را بیمه پرداخت می کند ، افزود: در خراسان جنوبی 100 درصد این هزینه ها توسط بیمه خدمات درمانی استان پرداخت می شود.

 طاهری ، بیماری دیابت را از شایع ترین بیماری ها در این استان عنوان نمود و افزود: اگرچه این بیماری جزء بیماری های خاص محسوب نمی شود ولی می تواند موجب پیدایش بیماران دیالیزی و کلیوی شود.

 وی یادآور شد:‌ انجمن بیماری دیابتی در خراسان جنوبی از سال 84 فعالیت خود را آغاز نموده که تا کنون 2 هزار و 185 نفر در سطح این استان شناسایی و برای 820 نفر این بیماران کارت شناسایی صادر نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha