سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مسئولان باید اقدامات موثرتری برای بهبود وضعیت سالمندان انجام دهند، گفت: متاسفانه برخی از سالمندان به تنهایی و به دور از توجه و حمایت فرزندان و بستگان خود زندگی می کنند.

محمدمهدی پورفاطمی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که جمعیت کشور ما به سمت سالمندی حرکت می کند؛ از همین رو مسئولان باید تدبیری اساسی و جدی برای زندگی مطلوب این افراد و سالمندان آینده داشته باشند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فرهنگ و دین ما سالمندان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، تصریح کرد: در دیدگاه ایرانیان به ویژه مسلمانان، سالمندان محور خانواده هستند و از حرمت ویژه ای برخوردارند؛ ولی شاهد هستیم که برخی از سالمندان در تنهایی زندگی می کنند.

وی در ادامه افزود: آمارها حاکی از آن است که در کلان شهرهایی مانند تهران تعداد بیشتری از سالمندان تنها، بدون توجه و حمایت فرزندان و بستگان خود زندگی می کنند.

پورفاطمی با مدنظر قرار دادن این موضوع که درصد قابل توجهی از سالمندان کشورمان بیسواد هستند، عنوان کرد: مسئولان نهضت سوادآموزی آمارها و ارقام قابل توجهی را از تعداد سالمندانی که باسواد شده‌اند، ارائه می دهند اما واقعیت‌های جامعه حاکی از مسائل دیگری است.

این نماینده مجلس نهم با انتقاد از این موضوع که هنوز بیسوادی در کشور ما ریشه کن نشده است، یادآور شد: به رغم بودجه‌هایی که به مقابله با بیسوادی اختصاص یافته است هنوز بیسوادان بسیاری به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک وجود دارند که از نعمت سواد محروم هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نگاهی به آمارهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن نشان می دهد که در سال‌های آینده تعداد جمعیت میانسال و سالمند کشور رو به افزایش خواهد گذاشت و از همین رو مسئولان باید برنامه ریزی دقیق و صحیحی برای زندگی مطلوب این قشر از کشور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha