سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه مطابق اعلام کمیسیون تطبیق قوانین مجلس تا زمانی که شورای عالی بیمه سلامت تشکیل نشود،‌ کلیه نهادهایی که مسئول تعیین تعرفه هستند به قوت خود باقی‌ هستند، گفت: یا باید شورای عالی بیمه سلامت تشکیل شود و یا اینکه دولت به حق قانونی سازمان نظام پزشکی احترام بگذارد و تعرفه‌گذاری بخش خصوصی را به سازمان نظام پزشکی بسپارد.

دکتر تقی نوربخش در گفت وگو با ایسنا، پیرامون استفساریه سازمان نظام پزشکی از مجلس شورای اسلامی درباره محفوظ بودن حق تعرفه گذاری بخش خصوصی تا زمان تشکیل شورای عالی بیمه سلامت اظهار کرد: مطابق اعلامی که از کمیسیون تطبیق قوانین مجلس صورت پذیرفته است تا زمانی که شورای عالی بیمه سلامت تشکیل نشود،‌ کلیه نهادهایی که مسئول تعیین تعرفه هستند به قوت خود باقی‌ هستند.

وی ادامه داد: نهادهای مورد اشاره در مورد تعرفه‌های بخش دولتی، طبق قانون بیمه خدمات درمانی در سال 1373، شورای عالی بیمه خدمات درمانی است و در مورد بخش خصوصی نیز این وظیفه به سازمان نظام پزشکی محول شده است.

نوربخش درباره اقدامات انجام شده برای بازگشت این حق به سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: وظیفه‌ نظام پزشکی این بوده است که از راه قانون وارد شود می‌خواهیم قانونی عمل کنیم به همین خاطر از مرجع مربوطه استعلام کرده و پاسخ کتبی دریافت کرده‌ایم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: یا باید شورای عالی بیمه سلامت تشکیل شود که البته بایستی طبق قانون برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 90 تشکیل می‌شد که این اتفاق تاکنون نیفتاده است و یا این که دولت باید به این حق قانونی سازمان نظام پزشکی احترام بگذارد و همان‌گونه که تعیین و تصویب تعرفه‌های بخش دولتی برعهده شورای عالی بیمه‌ خدمات درمانی است، تعرفه گذاری بخش خصوصی را به سازمان نظام پزشکی بسپارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha