سلامت نیوز: براساس سناریو پهنه گسلی چیتگر فعال و زلزله‌ای فرضی به بزرگای ۶ درجه در مقیاس ریشتر و با شدت حس شده ۷ در مقیاس مرکالی اصلاح شده در سطح شهر تهران به وقوع می‌پیوندد که یکی از این اماکن آسیب دیده ساختمان اداری شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۲۲ بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، این اتفاق ناگوار فرضی مسئولان منطقه را واداشت به دلیل مجاورت یکی از اماکن اداری آسیب دیده به پهنه گسلی چیتگر و بالا بودن حجم خسارت و آسیب‌های احتمالی، برای ساماندهی وضعیت در محل آسیب دیده حاضر شوند.

حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: «به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور پناه گیری صحیح و تخلیه امن در ساختمان شهرداری ناحیه ۴ منطقه با هدف ارزیابی توان نیروی انسانی و تجهیزات سازمان‌های خدمات رسان، آمادگی گروه‌های دوام و آموزش پناه گیری صحیح و تخلیه امن در زمان بروز بروز حوادث احتمالی برگزار شد.

وی افزود: براساس سناریو پهنه گسلی چیتگر فعال و زلزله‌ای فرضی به بزرگای ۶ درجه در مقیاس ریشتر و با شدت حس شده ۷ در مقیاس مرکالی اصلاح شده در سطح شهر تهران به وقوع می‌پیوندد که یکی از این اماکن آسیب دیده ساختمان اداری شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۲۲ بود.

به گفته وی بلافاصله پس از وقوع این زلزله، سازمان‌های خدمات رسان برای کمک به مصدومین فرضی به محل حادثه فراخوان شده و پس از تشکیل مرکز فرماندهی حادثه، عوامل سازمان‌های خدمات رسان و اعضای گروه دوام محله نسبت به عملیات امداد و نجات اقدام کردند. در این مانور آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور، نیروی انتظامی، شرکت گاز، شرکت آب، شرکت برق، شرکت مخابرات، مرکز بهداشت غرب تهران، ستاد مدیریت بحران ناحیه ۴ و گروه‌های دوام محله آزاد شهر حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha