رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی گفت: شیشه ای که در ایران تولید می شود مخرب تر از شیشه ای است که در خارج از کشور وجود دارد.

سلامت نیوز : رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی گفت: شیشه ای که در ایران تولید می شود مخرب تر از شیشه ای است که در خارج از کشور وجود دارد.

محمدرضا یزدانپناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین با اشاره به تفاوت کراک تولید شده در ایران و کراک تولید شده در آمریکا، اظهار داشت: کراک تولید ایران هروئین فشرده وغنی سازی شده است اما کراکی که در آمریکا تولید می شود از برگ کوکا و بسیار گران است. شیشه نیز به همین صورت است آمفتامین یا شیشه آمریکا تاثیرگذاری بیشتری دارد اما شیشه ای که در ایران تولید می شود مخربتر است.

وی به آزمایشگاه های خانگی تولید شیشه در ایران اشاره کرد و افزود: شیشه در دنیا توسط مافیای مواد مخدر در آزمایشگاه های مجهز تولید می شود و برای موادی که با آن ترکیب می شود بیشتر هزینه می کنند و شیوه‌های کنترل و شناسایی پیش سازه‌ها بیشتر تحت کنترل و خالص تر است. اما در ایران در آزمایشگاه های خانگی تولید شیشه از هر ماده مخربی به عنوان پیش ساز استفاده می شود به همین دلیل اثرات تخریبی شیشه در کشور ما بالاتر است.

یزدانپناه با بیان اینکه شیشه مستقیما بر مغر اثرگذار است، خاطرنشان کرد: بر خلاف مواد مخدر سنتی که بر روی همه بدن موثر هستند مت آمفتامین بر مرکز مغز تاثیر دارد و به همین دلیل اعتیادآوری آن بسیار بالاتر است.

وی با اشاره بروز جنون حتی در بار اول مصرف شیشه یادآور شد: در مواردی حتی در بار اول مصرف شیشه فرد دچار جنون می شود و مصرف ممتد آن عوارض طولانی و برگشت ناپذیری برای فرد در پی دارد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی با بیان اینکه اثرات تخریبی شیشه در هر فرد با توجه به مقاومت بدن متفاوت است، اضافه کرد: اگر مصرف از 19 روز تا 30 روز بیشتر شود اثرات برگشت ناپذیر بسیار زیاد می شود. ضمن اینکه باید در نظر داشت برای هر بار مصرف شیشه باید فرد به مدت یک هفته تحت مراقبت برای ترک قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز مواد مخدر مرز نمی شناسد، بیان داشت: مافیای مواد مخدر به دنبال سود خود است و به همین دلیل با تولید و توزیع موادی که در خانه ها به راحتی تولید می شود باعث مرگ خاموش جوانان می شود.

یزدانپناه پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته گفته می شود یک دلار هزینه در پیشگیری 20دلار سود  دارد. بنابراین باید سرمایه گذاری های اصلی در این راه صورت گیرد واعتبارات در این زمینه افزایش یابد تا با افزایش آگاهی و بصیرت جوانان و خانواده ها این جهاد بزرگ به نتیجه مطلوب برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha