شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 58317
سلامت نیوز: تصاویر صفحه مانیتور دارای نورهای خیره کننده است و سبب بروز هیجان های شدید عصبی می شود که روی سیستم بدن فرد تاثیر می گذارد.

افزایش وزن و چاقی؛محققان مراکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها، با بررسی ۵۰۰فرد بالغ ۱۹ تا ۹۰ساله دریافتند، کسانی که ساعت های طولانی از بازی های ویدئویی و رایانه ای استفاده می کنند، نمایه توده بدنی (بی ام آی) بالاتری نسبت به افراد دیگر دارند.

هیجان های دروغین؛تصاویر صفحه مانیتور دارای نورهای خیره کننده است و سبب بروز هیجان های شدید عصبی می شود که روی سیستم بدن فرد تاثیر می گذارد. این هیجان ها بر دستگاه گردش خون و همچنین سلامت روانی کودک اثر سوئی دارد.

کاهش عواطف؛استفاده بیش از حد از بازی ها باعث می شود که کودکان و نوجوانان از فعالیت های خشن بازی ها الگوبرداری کنند و با واقعیت کنار نیایند. استفاده بیش از حد از بازی های نرم افزاری باعث دور شدن افراد از محیط خانواده و کاهش عواطف آن ها می شود.

تشدید عوارض بیماری صرع؛بازی کردن به صورت طولانی در برخی موارد باعث بروز تهوع و سرگیجه می شود به ویژه در کودکان و نوجوانانی که زمینه صرع دارند. در تحقیقات انجمن بیماران صرع انگلیس مشخص شده است که حدود یک درصد از نوجوانان غیرمبتلا به بیماری صرع، به نور حساسیت دارند. در حالی که این رقم در میان افراد مبتلا به این بیماری به ۵درصد می رسد.
منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha